Niezniszczalny Fiat za niecałe 2 tysiące złotych. Pali 5 litrów diesla. Polacy chętnie po niego sięgają

5 godzin temu

Fiat i jego ceny na rynku aut używanych to temat, który często przeczy logice. W wielu przypadkach można złapać się za głowę i zapytać – jak to w ogóle możliwe? Zdarza się, iż ludzie szukają taniego, prostego samochodu do załatwiania najbardziej podstawowych spraw. Nie zwracają przy tym uwagi w zasadzie na nic – zależy im wyłącznie na tym, aby auto było sprawne i potrafiło przemieścić się z punktu A do punktu B. Jak wówczas nie rozważyć takiej opcji?

Dobry Fiat do załatwiania prostych spraw

Zdarza się, iż czasami po prostu potrzebujemy samochodu użytkowego. Takiego, który jest pod domem i którym można załatwić codzienne sprawy, a jednocześnie nie jest nam go szkoda, kiedy trzeba coś przewieźć, potencjalnie ubrudzić, czy choćby zarysować. Czasem potrzebujemy auta, którym po prostu można gwałtownie dojechać do pracy, przetransportować zakupy, narzędzia, materiały, czy z którego skorzystamy na działce, w gospodarstwie, albo przy remoncie. Są auta, które nie służą do podziwiania, a po prostu stanowią niezawodny i tani środek transportu. Ten Fiat to jeden z takich modeli. Szczególnie w kontekście starszych egzemplarzy.

fot. Fiat / Stellantis

Fiat Punto pojawił się na rynku w 1993 roku. Był to wówczas mały, miejski hatchback segmentu B – bezpośredni sukcesor Fiata Uno. Oczywiście były to czasy, w których Punto było samochodem niezwykle popularnym, wygrywającym różnego rodzaju plebiscyty. W 1999 roku zaprezentowano drugą generację, która w gruncie rzeczy nie była rewolucją, a ewolucją pierwszej. Podkreślam, iż w tamtych czasach był to samochód niezwykle doceniany i bardzo popularny. Dziś oczywiście egzemplarze z tamtych roczników można traktować bardziej jako auto użytkowe, na co dzień.

Wciąż dobra opcja?

O jakości Fiata Punto pierwszych generacji niech świadczy fakt, iż pomimo upływu lat tych aut wciąż mnóstwo jest na polskich drogach. Pomimo rozmiarów, model włoskiego producenta doceniany jest za przestrzeń wewnątrz. Jest samochodem bezawaryjnym i wytrzymałym – na rynku wciąż możemy spotkać modele 25-letnie, a choćby starsze. choćby jeżeli coś się zepsuje, to Punto jest samochodem na tyle prostym, iż większość domorosłych mechaników błyskawicznie będzie w stanie rozwiązać problem. Zresztą – nie ma żadnego problemu z częściami ani ich ceną. To samochód, który nigdy nie będzie wymagał od nas dużego wkładu finansowego – ani w momencie zakupu, ani eksploatacji.

fot. Fiat / Stellantis

W pierwszej generacji Punto miało benzynowe silniki o pojemności od 1,2 do 1,6 litra i mocy od 55 do 133 koni mechanicznych oraz diesle o pojemności 1,7 litra i mocy od 57 do 70 koni. W drugiej pojawiły się przede wszystkim mocniejsze diesle Multijet, zaś w przypadku benzyniaków było mniej więcej podobnie. Były to jednostki dobre, trwałe, jednocześnie bardzo oszczędne. Niezbyt mocne – ale przecież szukając auta użytkowego nikt nie zwraca na to uwagi. Fakty są takie, iż dziś Fiata Punto jesteśmy w stanie kupić za mniej, niż 2 tysiące złotych. Oczywiście mowa o egzemplarzach sprawnych, które nie wymagają wkładu finansowego na starcie. Za niecałe 3 tysiące można kupić już Punto np. z 2004 roku, z przebiegiem na poziomie 160 tysięcy kilometrów.

Zdjęcia: Fiat / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału