Niskie zadłużenie pozwala na inwestycje, nie ma emisji akcji w strategii OT Logistics

1 tydzień temu

OT Logistics ocenia, iż założone w strategii do 2026 r. (z projekcją efektów w 2027 r.) nakłady inwestycyjne nie kłócą się z wypłatą min. 75% jednostkowego zysku netto w postaci dywidendy, m.in. dzięki niskiemu poziomowi zadłużenia, poinformował wiceprezes Grzegorz Zubrzycki. Dodał, iż realizacja strategii nie wymaga emisji akcji.

„Poziom zadłużenia jest bardzo niewielki, na koniec roku mieliśmy 50 mln zł finansowania poprzez leasing, więc patrząc na wyniki, na strukturę bilansu, myślę, iż poziom możliwy do zwiększenia ich poprzez zadłużenie, czy zoptymalizowania tak naprawdę struktury grupy jest tutaj wystarczający” – powiedział Zubrzycki podczas konferencji prasowej, pytany czy zapowiadane inwestycje nie kłócą się z wypłatą dywidendy.

„My czegoś takiego nie zakładamy w naszej strategii” – powiedział także, pytany o ewentualną emisję akcji.

Strategia grupy kapitałowej OT Logistics zakłada m.in. średnioroczny wzrost przychodów (CAGR) o 11,5% do 916 mln zł w 2027 r. przy 28% rentowności EBITDA. Capex na poszczególne lata zaplanowany jest na poziomie: 93,8 mln zł w 2024 r., 99,1 mln zł w 2025 r., 40,7 mln zł w 2026 r. i 22 mln zł w 2027 r. (razem 256 mln zł).

„Naszą prognozą na 2027 r. jest rentowność EBITDA na poziomie 28%. Myślę, iż ona jest ambitna” – skomentował wiceprezes podczas konferencji.

„Przed nami kolejne inwestycje, głównym obszarem jest segment agro. Można powiedzieć, iż z całości ok. połowa to jest segment agro. Skumulowanie inwestycji to jest ten i kolejny rok” – powiedział także.

Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 592,3 mln zł w 2023 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału