Nowa czcionka Volvo ma zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Pojawi się już w styczniu

8 godzin temu

Volvo to producent, który nierozerwalnie kojarzy nam się z bezpieczeństwem. Tym razem jednak szwedzka firma pokazała coś całkowicie nowego. Nowa czcionka ma zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z ekranów.

Spis treści

  • Volvo stawia na bezpieczeństwo i poprawia swoje ekrany
  • Nowa czcionka nosi nazwę Centum i jest ukłonem w stronę setnej rocznicy firmy
  • Font zadebiutuje w modelu EX60 już na początku stycznia
fot. Volvo

Volvo stawia na bezpieczeństwo

Szwedzki producent samochodów praktycznie wynalazł trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Od tamtego czasu nieustannie wprowadza innowacje tym zakresie. Teraz Volvo koncentruje się na zwiększeniu bezpieczeństwa ekranów w swoich samochodach. Ale nie poprzez zmianę technologii, a poprzez czcionki.

W związku z rosnącą liczbą ekranów w pojazdach, Volvo chce mieć pewność, iż czcionki są łatwe do odczytania. Zwłaszcza podczas jazdy. Dlatego zespół ds. interfejsu użytkownika opracował nową czcionkę, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drodze.

Czcionka nosi nazwę Volvo Centum i jest ukłonem w stronę setnej rocznicy firmy. Ta przypada na rok 2027. Została zaprojektowana we współpracy ze studiem krojów pisma Dalton Maag. Szwedzi planują jej debiut w nowym modelu EX60, który pojawi się już w połowie stycznia przyszłego roku.

Może mieć realny wpływ na bezpieczeństwo

fot. Volvo

W rozmowie z portalem Dezeen, firma wyjaśnia, iż czcionka jest zaprojektowana tak, aby „wpływać na ruchy gałek ocznych”. Dzięki temu kierowcy nie są rozpraszani przez nic innego na ekranie poza tekstem. Szwedzka firma ograniczyła również zbędną grafikę i wizualny bałagan. Czcionka pozwala skupić wzrok na tym, co ważne.

Pablo Bosch, twórca czcionek w Dalton Maag:Każdy wybór projektowy, forma, grubość proporcje – ma na celu pomóc ludziom czytać szybciej. Lepiej rozumieć i zachować koncentrację w samochodzie.

Może to zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale bardziej czytelna czcionka może mieć realny wpływ na bezpieczeństwo. Badanie przeprowadzone przez AAA wykazało, iż kierowcy spędzają średnio od 18 do 40 sekund patrząc na centralny ekran dotykowy. Przy prędkości zaledwie 40 km/h samochód może w tym czasie przejechać prawie 500 metrów. Bardziej czytelna czcionka może zdecydowanie skrócić ten czas.

Idź do oryginalnego materiału