Alior Bank udostępnia klientom nową odsłonę aplikacji Alior Mobile. Zamiana ma na celu ułatwienie codziennego korzystania z usług bankowych dzięki bardziej przejrzystemu układowi i intuicyjnej treści.
Wdrożenie odświeżonej aplikacji jest kolejnym krokiem w realizacji strategii „Alior Bank. Albo nic” i konsekwentnego zwiększania innowacyjności i cyfryzacji usług. Nowa odsłona Alior Mobile ma sprawić, iż codzienne bankowanie będzie jeszcze prostsze, szybsze i bardziej intuicyjne.

Bardziej intuicyjne i szybsze zarządzanie płatnościami
Wdrażane ulepszenia poprzedzone zostały badaniami i testami użyteczności z udziałem klientów, które wykazały pozytywny odbiór nowego, bardziej przejrzystego i spójnego wizualnie interfejsu. Aktualizacje wdrażane będą stopniowo. Pierwsze pojawiły się w połowie listopada, kolejne będą udostępniane systematycznie. Zmiany te będą widoczne już na ekranie głównym, zarówno przed, jak i po zalogowaniu. Dostępne tam elementy zostały rozmieszczone w taki sposób, aby użytkownikom jak najłatwiej było poruszać się po aplikacji. Kluczowym ułatwieniem jest usprawniony dostęp do najczęściej używanych funkcji, w tym transakcji BLIK. Duży i centralnie umiejscowiony przycisk pozwala na wygodniejsze kliknięcie kciukiem.
Przeprojektowana została także zakładka „Produkty”. Odświeżony układ dzieli dostępne w niej elementy na kategorie, dzięki którym możliwe jest m.in. łatwiejsze dotarcie do kart, ponieważ ich statusy widoczne będą od razu po wejściu w zakładkę, bez konieczności dodatkowego wyboru kategorii. Nowa architektura ułatwia również klientom zakup dodatkowych produktów. Wprowadzone zostało także dodatkowe menu, ułatwiające nawigację, które pozwala łatwo przełączać się pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktowymi.
Wcześniej, w październiku odświeżona została zakładka „Płatności”. W jej zaktualizowanej wersji wszystkie funkcje zostały uporządkowane w czytelne kategorie. Obejmują one zapisanych odbiorców, różne typy przelewów – krajowy, własny, walutowy czy z innego banku – a także kompleksowe rozwiązania BLIK, takie jak kod BLIK, BLIK zbliżeniowy czy płatności powtarzalne. Użytkownicy mogą też wygodnie opłacać bilety komunikacji miejskiej, parkingi i przejazdy autostradami w kategorii „Transport”. W zakładce dostępne są również sekcje „Zapłać”, obejmująca m.in. zlecenia stałe i doładowania telefonów, oraz „Karty” i „Pozostałe”, gdzie można znaleźć historię transakcji czy dostęp do Kantoru.
Większa przejrzystość i samodzielność
W zaktualizowanej aplikacji Alior Mobile szczególny nacisk położono na zwiększenie autonomii użytkownika i transparentność komunikacji. Wprowadzono opisy o przeznaczeniu kanałów kontaktu z bankiem oraz informacje o czasie oczekiwania na konsultanta. Dodane zostały też dwie nowe opcje samoobsługowe: „Zablokuj kartę” i „Zmień limity karty”, które umożliwią załatwienie pilnych spraw samodzielnie.
Dodatkowo utworzono jedno miejsce do składania zgłoszeń i ich podglądu, co upraszcza i poprawia kontrolę nad zgłoszonymi sprawami oraz skraca ścieżkę dotarcia do pisemnych form kontaktu (Wyślij wiadomość, Złóż wniosek, Złóż reklamację).
Rosnąca liczba użytkowników
W III kwartale 2025 roku liczba użytkowników Alior Mobile wzrosła o 15 proc. rok do roku, a udział użytkowników aplikacji wśród klientów relacyjnych i ratalnych zwiększył się o 4,6 proc., osiągając poziom 47,3 proc. Na koniec września 2025 r. liczba użytkowników aplikacji mobilnej wyniosła 1,6 mln, co oznacza wzrost o 0,2 mln w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo udział sprzedaży inicjowanej w kanale mobilnym wzrósł o 5,4 punktu procentowego rok do roku. Dane te potwierdzają rosnące znaczenie kanałów mobilnych i konsekwentny wzrost popularności aplikacji wśród klientów banku.
Alior Bank zapowiada także kolejne zmiany w wyglądzie i użytkowaniu aplikacji. Udostępnienie klientom odświeżonej wersji Alior Mobile rozpoczęło się w połowie listopada, a nowe ekrany pojawiają się po zaktualizowaniu aplikacji.

1 godzina temu



