Nowa trasa kolejowa połączy dwa miasta. Kusić mają niskie ceny biletów

2 godzin temu
Zdjęcie: Szczerze o pieniądzach


PKP Intercity zyskują kolejnego konkurenta na polskich torach. Czeski przewoźnik kolejowy Leo Express zapowiedział, iż od przyszłego roku będzie kursował pomiędzy Krakowem a Warszawą. Po uruchomieniu sprzedaży ceny biletów w promocyjnych cenach zaczynały się od 9 złotych.


Leo Express od 2018 roku przewozi pasażerów na trasie Praga - Kraków, jednak do tej pory nie mogli oni - z powodu prawnych ograniczeń - kupić biletów na krajowe odcinki. Teraz jednak ma się to zmienić - od 1 marca 2026 roku pociągi czeskiego przewoźnika kolejowego pojadą dalej - z Pragi do Warszawy. Kursy mają się odbywać dwa razy dziennie.
"Polska jest dla Leo Express tradycyjnym rynkiem. Nasi pasażerowie już od niemal 10 lat korzystają z połączeń kolejowych i autobusowych między Krakowem a Pragą i z autobusów w kierunku Ukrainy" - zaznacza dyrektor generalny Leo Express Peter Köhler, cytowany w opublikowanym komunikacie firmy. "Teraz spełniamy ich oczekiwania i rozszerzamy ofertę o połączenia krajowe na trasie Kraków - Warszawa. Są one tak zaplanowane, aby pasażerowie mogli wygodnie podróżować z Leo Express rano do Warszawy lub Krakowa, a wieczorem wrócić z tym samym przewoźnikiem" - dodaje Köhler. Reklama


Jednocześnie przewoźnik ma zaoferować połączenia międzynarodowe między Warszawą a Pragą oraz zwiększyć liczbę kursów między Krakowem a Pragą, zapewniając podróże zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.


Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 złotych


Znany jest już rozkład jazdy. Od marca 2026 roku z Warszawy poranny Leo Express wyruszy o 7:21, do Krakowa dotrze o 10:18, a do Pragi o 16:43. Z kolei nocny z Warszawy wyruszy o 22:41, w Krakowie będzie przed drugą w nocy (1:46), a w Pradze o 7:43. W odwrotnym kierunku będzie to: Praga 12:23, Kraków 18:48, Warszawa 21:43 oraz Praga 21:23, Kraków 3:44, Warszawa 6:15.
Na trasie Warszawa - Kraków - Praga kursować mają niskopodłogowe, klimatyzowane pociągi Stadler Flirt, dysponujące kilkoma klasami podróży. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z wi-fi oraz serwowanych posiłków.


Sprzedaż biletów już ruszyła - po jej uruchomieniu bilety w promocyjnej cenie na trasie Kraków - Warszawa zaczynały się od 9 złotych.
Ceny różnią się jednak w zależności od daty podróży. Przykładowo 10 marca (kilka dni po uruchomieniu połączenia) ceny biletów na trasie Warszawa Wschodnia - Kraków Główny zaczynają się od 16 złotych (klasa ekonomiczna ze skórzanymi fotelami), 50 zł (economy plus), 70 zł (business z większą przestrzenią na nogi) oraz 110 zł (premium z sześcioma regulowanymi fotelami).
Dla porównania, za przejazd między dwoma największymi miastami w Polsce pociągami PKP Intercity w połowie listopada (przewoźnik nie oferuje jeszcze rozkładów na marzec), trzeba zapłacić co najmniej 68 zł. Z kolei bilety w najszybszych pociągach Express InterCity Premium zaczynają się od 169 zł w drugiej klasie.


PKP tracą monopol na polskich torach. RegioJet wchodzi do Polski


Leo Express nie wyklucza w przyszłości dalszego rozszerzania oferty, zarówno na trasach komercyjnych, jak i w ramach połączeń realizowanych w ramach publicznej służby przewozowej.


Tymczasem w sierpniu inny czeski przewoźnik - RegioJet - ogłosił wejście na polskie tory, co oznacza, iż PKP przestają mieć monopol na przewozy dalekobieżne. Już od połowy września tego roku przewoźnik będzie kursować na trasie Warszawa - Kraków. Pierwsze przejazdy RegioJet mają ruszyć 18 września 2025 r. Kolejne połączenia mają być sukcesywnie uruchamiane.
Niewykluczone, iż firma jeszcze w tym roku zacznie obsługiwać łącznie pięć tras w Polsce. Poza wspomnianą Kraków - Warszawa, także: Warszawa - Trójmiasto, Warszawa - Poznań, Warszawa - Katowice - Ostrawa - Praga oraz Warszawa - Katowice - Ostrawa - Wiedeń.
Idź do oryginalnego materiału