Nowe tunele i wiadukt w aglomeracji warszawskiej – inwestycje PLK na linii nr 2

10 godzin temu

Linia kolejowa nr 2 Warszawa–Siedlce zyskuje pięć nowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Dwa tunele powstały w Sulejówku, dwa kolejne – w postaci wiaduktu i tunelu – są w budowie w Rembertowie, a w Wesołej realizowany jest 160-metrowy tunel. Inwestycje poprawią bezpieczeństwo i wygodę pasażerów, kierowców, rowerzystów i pieszych.

Sulejówek – dwa tunele już w użytkowaniu

W czerwcu oddano do użytku tunel drogowy na skrzyżowaniu ul. Przejazd i Krasińskiego. Obiekt o wartości ok. 100 mln zł, sfinansowany z KPO, ma dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową i windy. To już drugi tunel w mieście – od 2022 r. działa przejazd pod torami w ciągu al. Piłsudskiego, kosztujący 60 mln zł, współfinansowany m.in. z Funduszu Spójności UE.

Rembertów – wiadukt i tunel w realizacji

W Rembertowie realizowane są prace przy 140-metrowym wiadukcie nad ul. Chełmżyńską. Wartość inwestycji wynosi ponad 68 mln zł, a za realizację odpowiada firma Intop Warszawa. Równolegle podpisano umowę na budowę nowoczesnego tunelu w ciągu ul. Marsa i al. Chruściela „Montera”. 140-metrowa inwestycja, realizowana przez konsorcjum INTOP SA i INTOP Warszawa za 134 mln zł, ma połączyć Nowy i Stary Rembertów.

Wesoła – tunel do 2027 roku

W sąsiedniej Wesołej powstaje tunel na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Obiekt o długości 160 m będzie miał dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową i windy. Zakończenie budowy prowadzonej przez firmę Warbud zaplanowano na III kwartał 2027 r. Koszt wyniesie 98 mln zł netto.

Korzyści dla mieszkańców i podróżnych

Nowe skrzyżowania oznaczają koniec długiego oczekiwania przed rogatkami, poprawę bezpieczeństwa oraz większą płynność ruchu drogowego i kolejowego. Inwestycje realizowane są we współpracy PLK S.A. z samorządami i współfinansowane ze środków krajowych oraz unijnych.

Fot. PLK

Zobacz również:

Modernizacja linii kolejowej nr 229 – wybór oferty Torpolu unieważniony przez PLK
PLK S.A. obejmą patronatem kierunki na Politechnice Krakowskiej
Idź do oryginalnego materiału