Linia kolejowa nr 2 Warszawa–Siedlce zyskuje pięć nowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Dwa tunele powstały w Sulejówku, dwa kolejne – w postaci wiaduktu i tunelu – są w budowie w Rembertowie, a w Wesołej realizowany jest 160-metrowy tunel. Inwestycje poprawią bezpieczeństwo i wygodę pasażerów, kierowców, rowerzystów i pieszych.
Sulejówek – dwa tunele już w użytkowaniu
W czerwcu oddano do użytku tunel drogowy na skrzyżowaniu ul. Przejazd i Krasińskiego. Obiekt o wartości ok. 100 mln zł, sfinansowany z KPO, ma dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową i windy. To już drugi tunel w mieście – od 2022 r. działa przejazd pod torami w ciągu al. Piłsudskiego, kosztujący 60 mln zł, współfinansowany m.in. z Funduszu Spójności UE.
Rembertów – wiadukt i tunel w realizacji
W Rembertowie realizowane są prace przy 140-metrowym wiadukcie nad ul. Chełmżyńską. Wartość inwestycji wynosi ponad 68 mln zł, a za realizację odpowiada firma Intop Warszawa. Równolegle podpisano umowę na budowę nowoczesnego tunelu w ciągu ul. Marsa i al. Chruściela „Montera”. 140-metrowa inwestycja, realizowana przez konsorcjum INTOP SA i INTOP Warszawa za 134 mln zł, ma połączyć Nowy i Stary Rembertów.
Wesoła – tunel do 2027 roku
W sąsiedniej Wesołej powstaje tunel na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Obiekt o długości 160 m będzie miał dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową i windy. Zakończenie budowy prowadzonej przez firmę Warbud zaplanowano na III kwartał 2027 r. Koszt wyniesie 98 mln zł netto.
Korzyści dla mieszkańców i podróżnych
Nowe skrzyżowania oznaczają koniec długiego oczekiwania przed rogatkami, poprawę bezpieczeństwa oraz większą płynność ruchu drogowego i kolejowego. Inwestycje realizowane są we współpracy PLK S.A. z samorządami i współfinansowane ze środków krajowych oraz unijnych.



Zobacz również: