PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS) uruchomiła Lokalne Centrum Sterowania na stacji Sędziszów LHS. Obiekt oficjalnie otwarto w czwartek 11 grudnia br. z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka. Koszt przedsięwzięcia przekroczył 117 mln zł – całość pochodziła ze środków własnych spółki. Inwestycja ma zwiększyć przepustowość stacji i usprawnić prowadzenie ruchu pociągów na najdłuższej linii szerokotorowej w kraju (linia kolejowa nr 65).
LHS to dziś najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce, kluczowa dla transportu towarowego, zwłaszcza dla przemysłu ciężkiego, biegnąca od granicy w Hrubieszowie do Sławkowa Południowego. Inwestujemy w jej rozwój, ponieważ jest to istotny element polskiej i europejskiej infrastruktury kolejowej, stanowiąc pomost transportowy między Wschodem a Zachodem – wskazywał minister Dariusz Klimczak.
Projekt objął budowę torów głównych i wyciągowych oraz terminalu przeładunkowego o powierzchni blisko 20 tys. m². Zmodernizowany układ torowy przystosowano do przyjmowania składów o długości do 985 m. Powstała również nastawnia pełniąca funkcję Lokalnego Centrum Sterowania. Prace zrealizowało konsorcjum w składzie ELKOL i Zakład Produkcyjno-Handlowy „HUMUS”.
Inwestycja przyczyni się do podniesienia efektywności i konkurencyjności obszaru kolejowego na linii kolejowej nr 65 – podkreślał Marcin Protas, prezes zarządu PKP LHS.
Polski system MOR-3 na stacji Sędziszów LHS
Na stacji zainstalowano polski komputerowy system MOR-3 firmy Kombud. Rozwiązanie umożliwia sterowanie 25 napędami, 31 sygnalizatorami oraz 41 licznikami osi. Zastosowanie urządzeń srk nowej generacji zapewnia pełną wizualizację sytuacji ruchowej. Skróceniu uległ także czas przyjmowania i wyprawiania pociągów.
Linia Hutnicza Szerokotorowa biegnie od granicy w Hrubieszowie do Sławkowa Południowego i jest kluczowa dla transportu towarowego, zwłaszcza dla przemysłu ciężkiego.





Fot. PKP LHS
Zobacz również:

2 godzin temu






