Nowy wiadukt kolejowy w Nowym Sączu oddany do eksploatacji

8 godzin temu

Od dziś kierowcy w Nowym Sączu mogą korzystać z nowego układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej, Asnyka i Zielonej. To kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 104, realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe (PLK) w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja poprawia bezpieczeństwo i płynność ruchu w pobliżu głównej stacji kolejowej miasta.

Nowy wiadukt kolejowy zastąpił przejazd w poziomie szyn, który znajdował się na ul. Asnyka. W ramach inwestycji powstały nowe jezdnie i chodniki. Kierowcy i piesi mogą teraz bezpiecznie przemieszczać się między ulicami po obu stronach torów. Rozwiązanie ogranicza zatory i zwiększa bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz kolejowym.

Inwestycje PLK w Nowym Sączu

Oddanie do użytku skrzyżowania przy ul. Kolejowej to już druga w tym roku inwestycja drogowa zrealizowana przez PLK SA w Nowym Sączu. Od lipca kierowcy korzystają z bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Krakowskiej, przy modernizowanym przystanku Nowy Sącz Chełmiec. W listopadzie zostanie oddany do eksploatacji przejazd kolejowo-drogowy na ul. Kościuszki i nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką. W tym samym miesiącu zakończą się prace przy ul. Węgierskiej, gdzie powstał większy wiadukt kolejowy.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”

Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych to element modernizacji linii kolejowej nr 104 na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Prace w tym rejonie mają zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Realizacja projektu „Podłęże-Piekiełko” to nie tylko nowe tory, stacje i przystanki. Duża część tej inwestycji kolejowej polega na budowie dróg, chodników i bezpiecznych rozwiązań komunikacyjnych. Dobrym przykładem tych pozytywnych zmian jest Nowy Sącz – powiedział Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji PLK.

Cała inwestycja wpisuje się w projekt „Podłęże-Piekiełko”, który obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej linii między Podłężem a Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Po jego zakończeniu podróż z Krakowa do Nowego Sącza potrwa około 60 min, a do Zakopanego – blisko 90 min.

Fot. PLK

Zobacz również:

Nowy Sącz: Nowy wiadukt już otwarty
Budowa pierwszego odcinka linii kolejowej nr 622 za 2 mld zł – umowa podpisana
Idź do oryginalnego materiału