Booking jest jedną z największych na świecie platform umożliwiających rezerwację noclegów w hotelach, apartamentach i kwaterach prywatnych. Chociaż platforma od dawna jest krytykowana m.in. za dominującą pozycję na rynku, monopolistyczne praktyki oraz problemy z obsługą klienta, to i tak cieszy się dużą popularnością. Nie ma co ukrywać - rezerwowanie noclegów za pośrednictwem Booking jest bardzo wygodne. Ponadto serwis dysponuje ogromną bazą noclegów, a klienci mogą wręcz "przebierać" w ofertach.Reklama
Obiekt prosi o anulowanie noclegu na Booking. Co zrobić?
Większość obiektów na Booking umożliwia odwołanie rezerwacji na 48 godz. przed przyjazdem. Pieniądze z karty nie zostają wówczas pobrane, a jeżeli do tego doszło, suma jest zwracana. Rezerwację może odwołać też obiekt bądź gospodarz prywatny np., gdy doszło do tzw. overbookingu. Taka sytuacji przytrafiła się internautce, która poprosiła o pomoc członków jednej z grup podróżniczych.
Właściciel apartamentu, który zarezerwowała, skontaktował się z nią i poprosił, żeby anulowała rezerwację, gdyż ten nie jest już dostępny - prawdopodobnie doszło do podwójnej rezerwacji. Kobieta wyjaśniła we wpisie, iż w terminie, w którym planowała podróż, nie ma już noclegów mieszczących się w jej budżecie. W związku z tym zapytała, jak powinna postąpić. Internauci doradzili jej, aby nie odwoływała rezerwacji sama, a skontaktowała się z Booking i wyjaśniła sprawę lub zobowiązała do tego hosta.
Anulowanie rezerwacji przez właściciela. Booking powinien zaproponować inny nocleg
Jak wyjaśniono w komentarzach, w przypadku anulowania rezerwacji przez obiekt, serwis powinien zaoferować klientce alternatywny nocleg, a jeżeli jego cena jest wyższa - host powinien pokryć różnicę. "To właściciel ma anulować, a wtedy Booking proponuje inny obiekt w tej cenie. jeżeli ty anulujesz, nic nie dostaniesz" - napisano w jednym z komentarzy. "Jeśli udało ci się zrobić rezerwację, a obiekt ma overbooking to jego problem. Musi ci zapewnić alternatywę w podobnym standardzie, a jeżeli cena będzie wyższa to pokryć różnice" - radzi kolejna osoba.
Pod wpisem wypowiedziała się też internautka, która miała podobny problem. Ona również doradziła autorce wpisu, by sama niczego nie odwoływała. "Miałam tak samo. Napisałam do Booking i Booking rozmawiał z właścicielem obiektu, po czym Booking zaproponował mi dopłatę do kolejnej wybranej opcji" - wyjaśniła.
To obiekt powinien skontaktować się z Booking i wyjaśnić sprawę
Na stronie Booking z informacjami dla gości nie ma informacji dotyczącej tego, iż serwis proponuje nocleg zastępczy, jeżeli obiekt ma overbooking. Jednak słowa internautów potwierdza to, co napisano na stronie dla właścicieli. W sekcji "Zarządzanie odwołaniami oraz prośbami o odwołanie rezerwacji od gości" Booking informuje, że: "Jeśli wystąpią nieprzewidziane problemy i nie możesz przyjąć gości, musisz to zgłosić naszemu działowi obsługi klienta. jeżeli zajdzie taka potrzeba, uzyskasz pomoc w związku z prośbą o odwołanie rezerwacji i przeniesieniem gości". Chociaż informacje jest bardzo ogólnikowa, sugeruje, iż Booking faktycznie w takich sytuacjach proponuje klientom inny nocleg.