Odbierzesz i zostaniesz bez pieniędzy. Oszuści znaleźli sposób na Polaków

4 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Bankowy Fundusz Gwarancyjny zamieścił na swojej stronie komunikat, w którym ostrzega przed nową falą oszustw. Z informacji klientów banków wynika, iż przestępcy podający się za pracowników BFG próbują wyłudzić od rozmówców m.in. hasła do kont.


Bankowy Fundusz Gwarancyjny ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią do klientów banków i podają się za pracowników funduszu. Podczas rozmowy próbują nakłonić rozmówców do przekazania haseł do logowania się na koncie, PIN-ów lub kodów SMS do autoryzowania transakcji.


Kolejna fala oszustw. Przestępcy podają się za pracowników Bankowego Fundusz Gwarancyjnego


"Fundusz informuje, iż jego pracownicy nigdy nie dzwonią do deponentów w sprawie pozyskania informacji o ich rachunkach bankowych, nie proszą o podanie haseł dostępu do takich rachunków, kodów PIN/SMS lub innych danych umożliwiających pozyskanie informacji o danych deponenta, lub zadysponowanie jego środkami, a także nie polecają dokonania przelewu czy wypłaty gotówki z konta deponenta" - informuje BFG.Reklama


Próba oszustwa. Rozłącz się i zadzwoń do banku


W komunikacie zaapelowano o zachowanie czujności i ostrożności, jeżeli dzwoniąca osoba twierdzi, iż jest pracownikiem BFG, banku lub innej instytucji bankowej, a następnie informuje, iż doszło do próby włamania się na konto albo innego nietypowego incydentu. Jest bardzo prawdopodobne, iż to próba oszustwa. BFG radzi, aby w przypadku odebrania takiego telefonu pilnie skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować, czy rozmówca mówi prawdę.
"Wskazujemy również, iż weryfikacji, czy kontaktował się z państwem pracownik Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, można dokonać, dzwoniąc na bezpłatny numer infolinii 800 569 341 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00). Pracownicy Funduszu nigdy nie dzwonią z numeru infolinii, służy on wyłącznie do odbierania połączeń" - przekazano na koniec komunikatu.


Gdzie zgłosić oszustwo lub próbę oszustwa?


Wszelkie próby oszustwa należy zgłaszać instytucjom, pod które podszywają się przestępcy. Banki i agencje rządowe mogą wówczas zareagować - np. wydając ostrzeżenie. Taka informacja może uchronić inne osoby przed utratą pieniędzy. jeżeli oszust komunikował się przez SMS, treść wiadomości należy przesłać na numer 8080 poprzez funkcję "przekaż dalej". Jest to numer CERT Polska do zgłaszania incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem. Kradzież pieniędzy z konta lub wyłudzenie pieniędzy - choćby jeżeli chodzi o niewielki sumy - każdorazowo trzeba zgłaszać policji.
Idź do oryginalnego materiału