Asystent Zalando w nowej wersji pozostało bardziej inteligentny i spersonalizowany, dzięki zaawansowanej technologii lepiej rozumie potrzeby klientów i kontekst zakupowy.
Narzędzie analizuje historię zakupów i preferencje użytkowników, dostarczając trafniejsze rekomendacje i zwiększając zaangażowanie klientów. Ulepszony wygląd i dynamiczny interfejs sprawiają, iż korzystanie z asystenta staje się jeszcze przyjemniejsze i bardziej efektywne.
Asystent Zalando, który udziela porad związanych z modą w lokalnych językach, jest dostępny dla zalogowanych klientów od października ubiegłego roku na wszystkich 25 rynkach Zalando, w tym w Polsce. Do tej pory zainspirował on ponad 2 miliony klientów i pomógł im znaleźć rzeczy, które pokochali. Najnowsza aktualizacja nadaje Asystentowi Zalando nowy, ekscytujący wygląd i zapewnia zwiększoną trafność rekomendacji dzięki głębszej personalizacji i lepszemu zrozumieniu kontekstu. W rezultacie asystent jeszcze lepiej wpisuje się w doświadczenia zakupowe klientów.
Głębsza personalizacja
Dzięki połączeniu z kontami klientów asystent może zrozumieć ich osobiste preferencje i przeanalizować poprzednie zakupy po czym uwzględnić je w swoich odpowiedziach. Ta głębsza personalizacja sprawia, iż rekomendacje są jeszcze bardziej dopasowane i indywidualne. Podczas fazy testów zaobserwowano wzrost cennych interakcji, takich jak „Zapisz w ulubionych” lub „Dodaj do koszyka” o ponad 40 proc.. Wyniki te pokazują, jak bardzo trafne i spersonalizowane sugestie poprawiają doświadczenia zakupowe i zwiększają zadowolenie klientów.
Zrozumienie kontekstu
Kolejne najważniejsze ulepszenie dotyczy zrozumienia kontekstu. Asystent rozpozna w którym miejscu na platformie znajduje się klient i potrafi odpowiednio dostosować początek konwersacji. Na przykład każdy, kto przegląda dżinsy i otworzy Asystenta Zalando, zobaczy komunikat „Widzę, iż szukasz damskich dżinsów” i sugestie takie jak „Pokaż mi dżinsy z szeroką nogawką”. Ten poziom inteligencji kontekstowej ułatwia klientom znalezienie dokładnie tego, czego poszukują.
Nowy wygląd
Zmieniony wygląd sprawia, iż asystent pozostało bardziej atrakcyjny w użyciu i łączy styl z funkcjonalnością. Niezależnie od tego, czy klienci szukają inspiracji do stroju, czy konkretnych produktów, nowoczesny, żywy wygląd asystenta zapewnia lepsze, przyjemniejsze wrażenia. Nowy, dynamiczny design z kolorowymi akcentami odzwierciedla również zmienione pozycjonowanie marki Zalando.
– Cieszymy się, iż możemy przedstawić naszym klientom nową, ulepszoną wersję naszego asystenta opartego na AI, który jest teraz inteligentniejszy i bardziej spersonalizowany niż kiedykolwiek – mówi Tian Su, wiceprezes ds. personalizacji i rekomendacji w Zalando. – Dzięki bardziej spersonalizowanemu i kontekstowemu wsparciu pomagamy naszym klientom podejmować świadome decyzje i znajdować dokładnie to, czego potrzebują. Nieustannie dążymy do tworzenia płynnego i przyjemnego doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla nasze zaangażowanie w budowanie angażującej i satysfakcjonującej cyfrowej podróży. Dodatkowo ulepszyliśmy naszego asystenta, aby był jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie dla użytkowników – dodaje.