PayU i PayPo łączą siły w Rumunii

8 godzin temu

PayU, wiodący dostawca płatności online w regionie CEE, oraz PayPo, lider płatności odroczonych w Polsce, ogłaszają rozpoczęcie współpracy na rynku rumuńskim. W ramach partnerstwa PayU włącza do swojej oferty rozwiązanie BNPL od PayPo.

fot. Andrea Piacquadio / Pexels

Od października sklepy korzystające z bramki płatniczej PayU w Rumunii, a także polskie firmy e-commerce rozwijające sprzedaż zagraniczną, mogą zaoferować swoim klientom możliwość odroczenia płatności z PayPo o 30 dni. Metoda płatności PayPo zostanie aktywowana automatycznie wszystkim firmom współpracującym już z PayU, spełniającym uzgodnione kryteria. Dodatkowo, do 10 grudnia 2025 r. usługa będzie udostępniana merchantom bezpłatnie, tj. bez naliczania prowizji za procesowanie transakcji, w ramach promocji „wszystko za zero”.

Współpraca PayU i PayPo wpisuje się dynamiczny wzrost popularności płatności cyfrowych w Rumunii. Według danych PayU, portfele mobilne, takie jak Google Pay i Apple Pay, odpowiadają już za 10% wszystkich transakcji online na tym rynku. Rosnące znaczenie zyskują też rozwiązania typu BNPL („kup teraz, zapłać później”), które w ubiegłym roku odnotowały ponad 100% wzrost.

Połączenie sił przez PayU i PayPo otwiera sklepom internetowym nowe możliwości na rynku rumuńskim. Płatności odroczone stają się kluczowym narzędziem zwiększania konwersji, podnoszenia średniej wartości koszyka oraz skutecznego przyciągania nowych klientów, a przy tym doskonale wpisują się w oczekiwania lokalnych konsumentów. Dzięki połączeniu doświadczenia PayU w integracji i obsłudze płatności online z rosnącą popularnością usług BNPL oferowanych przez PayPo, sprzedawcy w Rumunii zyskują realną przewagę rynkową, a w Polsce łatwiejszą drogę do skutecznej ekspansji międzynarodowej.

PayPo to lider płatności odroczonych w Polsce, z którego usług korzysta już ponad 2 mln konsumentów. Firma współpracuje z ponad 60 tysiącami sklepów online, a dzięki udostępnieniu wirtualnej karty PayPo w listopadzie 2024 r., płatności odroczone stały się dostępne w Polsce na szeroką skalę. Marka zadebiutowała w Rumunii we wrześniu 2022 roku, rozpoczynając ekspansję zagraniczną swoich usług.

PayU działa na rynku rumuńskim od 2011 roku, oferując kompleksowe rozwiązania płatnicze dla sektora e-commerce. Firma wspiera sprzedawców w integracji zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych metod płatności oraz doradza przy wejściu na rynek rumuński. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i znajomości specyfiki lokalnego otoczenia biznesowego, PayU ułatwia przedsiębiorcom rozwój sprzedaży online w Rumunii.

W 2024 roku wartość rumuńskiego rynku e-commerce osiągnęła 11,5 mld euro, co stanowiło 3,42% PKB kraju. Rumunia zajmuje trzecie miejsce w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem wartości handlu online, a prognozy wskazują, iż wartość rynku płatności cyfrowych wzrośnie do 90,72 mld USD do 2029 roku. Coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online, również w sektorze usług, gdzie wygoda i szybkość płatności są kluczowe.

Rosnąca popularność płatności cyfrowych, w tym portfeli mobilnych i rozwiązań typu BNPL („kup teraz, zapłać później”), sprzyja wzrostowi sprzedaży online. Z danych PayPo wynika, iż wartość pojedynczej transakcji z BNPL jest średnio aż 40-60% wyższa niż przy innej formie opłacania zakupów, a liczba porzuconych koszyków spada o 15-20%. W niektórych sklepach udział PayPo w koszyku sięga choćby do 40%.

Dla firm planujących ekspansję na rynek rumuński najważniejsze jest dopasowanie oferty do lokalnych potrzeb konsumentów – zarówno pod względem języka, logistyki, jak i metod płatności.

Źródło: PayU

Idź do oryginalnego materiału