W ramach ogólnopolskiej kampanii „Smakuj lato po swojemu z Pepsi”, marka łączy siły z jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców internetowych w Polsce – Szymonem Nyczke, znanym jako Książulo. To pierwsza tak duża kooperacja ambasadorska w karierze twórcy i jednocześnie projekt, który angażuje społeczność, celebruje autentyczność i daje fanom realny wpływ na przebieg akcji i szansę na spotkanie z influencerem. Kampania jest uzupełniona o aktywacje, jak mapa smaków lata, którą tworzyć będą sami konsumenci czy trasa samplingowa. Inicjatywa potrwa do końca sierpnia.
Aż 62 proc. młodych ludzi przyznaje, iż jest zmęczone tym, co się dzieje wokół i przytłoczone szybkim tempem życia[1]. w tej chwili poszukują spontaniczności, luzu i wolą cieszyć się chwilą, zamiast podążać za „topowymi” przeżyciami. Każde lato ma swój unikalny smak, a Pepsi chce towarzyszyć w odkrywaniu wszystkich jego odsłon w ramach kampanii „Smakuj lato po swojemu”. Akcja została zaplanowana tak, by towarzyszyć konsumentom na każdym etapie – od kampanii w telewizji, internecie i outdoorze, przez angażujące wydarzenia i współprace z influencerami, aż po promocje i aktywacje w sklepach. Wszystko po to, aby smak Pepsi było czuć tego lata na każdym kroku.
Ambasadorem kampanii jest Szymon Nyczke, znany jako Książulo. To jego pierwsza kooperacja z marką o tak dużym zasięgu i rozpoznawalności.
– Cieszymy się, iż ta kooperacja mogła zaistnieć właśnie w ramach kampanii „Smakuj lato po swojemu z Pepsi”. Tym bardziej, iż Szymon prywatnie jest fanem Pepsi Zero. To wyraz zaufania, który pokazuje siłę naszej marki i jej autentyczne połączenie z wartościami młodego pokolenia. Teraz Książulo ponownie ruszy w trasę po Polsce, by odwiedzić miejsca polecone przez fanów i – w swoim charakterystycznym stylu – recenzować lokalne klasyki. To esencja naszego podejścia: blisko codziennych doświadczeń i wyborów konsumentów
– mówi Anna Piekarska, senior group brand manager w Pepsi & Pepsi Zero.
Mapa smaków lata – szansa na spotkanie z Książulem
Filarem kampanii jest interaktywna mapa smaków lata dostępna online, na której użytkownicy mogą dzielić się swoimi ulubionymi letnimi aktywnościami i miejscami. Aby dodać punkt na mapie należy wejść na stronę https://smakujlato.pepsi.pl/ i uzupełnić zgłoszenie poprzez dodanie swojej propozycji wraz ze zdjęciem, lokalizacją i opisem oraz podstawowymi danymi kontaktowymi. Po pomyślnej weryfikacji każde zgłoszenie zostanie nagrodzone kodem rabatowym na zakupy na platformie Allegro. To jednak nie jedyna nagroda dla aktywnych użytkowników. Książulo wybierze kilka zgłoszonych miejsc i odwiedzi je w ramach swojej letniej trasy. Dla autorów zgłoszonych lokalizacji będzie to okazja do spotkania z popularnym twórcą i stania się częścią jego contentu, dedykowanego aktywacji.
Taste of Summer Fun Tour – Pepsi rusza w trasę po Polsce
W ramach kampanii zaplanowano trasę „Taste of Summer Fun Tour”. Bus wypełniony Pepsi wyruszy w Polskę 20 czerwca, a jego trasę będzie można śledzić na internetowej mapie oraz w mediach społecznościowych marki. W inicjatywę będą zaangażowani także inni, znani influencerzy, m.in. Łukasz Trochonowicz, Zoja Skubis, Natalia Maszkowska, Natalia Sisik czy Kasia Węsierska, którzy będą informować o akcji w swoich kanałach społecznościowych.
Marka Pepsi zagości również na tegorocznych festiwalach oraz eventach. Dedykowaną strefę będzie można znaleźć na Open’er Festival (2-5 lipca), Clout Festival (11-12 lipca) i Olsztyn Green Festival (15-17 sierpnia), a także na wydarzeniach z cyklu Energylandia Magic Nights w dniach 9 oraz 23 sierpnia.
Za opracowanie strategii komunikacji oraz idei kreatywnej odpowiada agencja Feeders, a za strategię mediową i zakup mediów – agencja Zenith. Działania konkursowe realizuje agencja reklamowa Avanti. Za działania samplingowo-eventowe odpowiada agencja Ewesa, a za komunikację w mediach – agencja K+PR.