PESA jedynym oferentem w przetargu POLREGIO na cztery nowe pociągi za 145 mln zł

1 dzień temu

POLREGIO otrzymało tylko jedną ofertę w postępowaniu przetargowym na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) dla woj. świętokrzyskiego. Bydgoska PESA zaoferowała realizację zamówienia za 145,14 mln zł brutto, nieznacznie przekraczając zakładany przez przewoźnika budżet w wysokości 145,04 mln zł brutto.

Zamawiający określił 2 kryteria oceny ofert tj. cena (90%) oraz okres gwarancji i rękojmi (10%), jednak mają one znaczenie drugorzędne, gdyż nie zgłosili się inni konkurenci. W kolejnym etapie postępowania POLREGIO sprawdzi propozycję złożoną przez największego polskiego producenta pojazdów szynowych pod względem spełnienia wymagań formalno-prawnych. o ile proces ten zakończy się bez żadnych zastrzeżeń i przewoźnik zwiększy budżet o brakującą – symboliczną kwotę, dojdzie do podpisania umowy.

Zgodnie z warunkami kontraktu, wyłoniony oferent ma dostarczyć 2 pociągi w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, a pozostałe w ciągu 33 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi wyniesie minimum 37 miesięcy, jednak wykonawcy mogli uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie tego okresu do 50-52 miesięcy.

Jakie pociągi mają trafić do woj. świętokrzyskiego?

Każdy z nowych EZT-ów dla woj. świętokrzyskiego musi pomieścić na pokładzie min 150 pasażerów – w tym, co najmniej 104 na miejscach siedzących. Pociągi mają rozwijać prędkość do 160 km/h. Zgodnie z aktualnymi standardami pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu, klimatyzację oraz oferować dostęp do bezprzewodowego internetu, gniazda elektrycznego i złącza USB. Wewnątrz musi znaleźć się również przestrzeń do przewozu pięciu rowerów oraz 2 miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Gdzie będą kursowały nowe pociągi?

Pociągi, które zasilą flotę POLREGIO zostaną przeznaczone do obsługi następujących tras regionalnych:

  • Kielce – Skarżysko-Kamienna
  • Kielce – Sandomierz
  • Kielce – Busko-Zdrój
  • Kielce – Sędziszów
  • Kielce – Ostrowiec Świętokrzyski
  • Kielce – Włoszczowa Północ
  • Sandomierz – Skarżysko-Kamienna
  • Sandomierz – Ostrowiec Świętokrzyski
  • Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski

Na zakup nowego taboru przewoźnik uzyskał wsparcie finansowe z programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.

Autor: Damian Malesza
Fot. PESA – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Od 31 sierpnia zmiany w rozkładzie POLREGIO – dodatkowe połączenia i tańsze bilety
8 par pociągów dziennie do Ciechocinka – umowa z POLREGIO podpisana
Idź do oryginalnego materiału