Pierwszy pociąg towarowy PKP CARGO CONNECT wyruszył z Warszawy do Chin

7 godzin temu

Z terminala PKP CARGO CONNECT w Warszawie wyruszył pierwszy pociąg Nowym Jedwabnym Szlakiem (NJS) do prowincji Henan w Chinach. Realizowane usługi będą obejmowały europejskie produkty z Polski, Niemiec, Czech, Litwy i Łotwy. Pilotażowy projekt ma wzmocnić pozycję Grupy PKP CARGO w międzynarodowych łańcuchach logistycznych.

Nowa perspektywa dla polsko-chińskiej współpracy

To przełomowy moment w 10-letniej współpracy PKP CARGO CONNECT z chińską grupą ZIH. W 2016 r. w tym samym miejscu witano pierwszy pociąg towarowy z Chin do Polski. Teraz kierunek się odwrócił.

Dzisiejsze wydarzenie pokazuje ogromny potencjał współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty infrastrukturalne mają realny wpływ na gospodarkę, przyciągają inwestorów i wzmacniają pozycję Polski na mapie globalnego handlu – zaznaczał Adam Struzik, marszałek woj. mazowieckiego.

Jest to dla nas bardzo szczególny dzień, gdyż 10 lat temu rozpoczęliśmy współpracę z grupą ZIH, wspólnie organizując przewozy kontenerowe z Chin do Polski. W 2016 roku w tym samym miejscu witaliśmy pierwszy pociąg towarowy. Dziś, po tylu latach, wspólnie kreujemy przyszłość rozwoju współpracy między naszymi podmiotami, wysyłając do Chin Europejskie towary, w tym również polskiej produkcji. Wierzę, iż to kolejny etap w dalszym owocnym rozwoju wspólnych projektów biznesowych – dodał Piotr Sadza, prezes zarządu PKP CARGO CONNECT.

Wkrótce uruchomienie kolejnych transportów

Lista produktów nadających się do przewozu jest otwarta – każdy towar mieszczący się gabarytami w kontenerze oraz niełamiący przepisów sankcyjnych może trafić z Polski do Chin. Są to m.in. meble na wymiar, elementy wyposażenia placów zabaw, obuwie czy akcesoria narciarskie. W planach jest uruchomienie dwóch kolejnych transportów – w perspektywie najbliższych tygodni.

Zhongyu Port Group odprawiła już 15 tys. pociągów towarowych w relacji Chiny – Europa, zajmując czołową pozycję w kraju. Firma utworzyła międzynarodową sieć logistyczną obejmującą 25 bezpośrednich kierunków i 8 kolejowych przejść granicznych, wyznaczając sobie cel „10 tys. pociągów i 10 mln ton ładunków rocznie”.

Fot. Tomasz Słupski

Zobacz również:

Kolejowa luka w łańcuchach dostaw – nowy raport wskazuje, jak przywrócić ładunki na tory
Jak poprawić efektywność inwestycji w infrastrukturę kolejową pod kątem transportu intermodalnego? Wywiad z Jakubem Majewskim, Prezesem fundacji ProKolej
Idź do oryginalnego materiału