Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK

3 godzin temu

Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 r. na północny zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln zł brutto.

Bocznica kolejowa o długości blisko 5 km powstanie w ramach projektu „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wraz z urządzeniami i obiektami niezbędnymi do jego funkcjonowania – budowa bocznicy kolejowej na odcinku linia kolejowa nr 3 – Centralny Port Komunikacyjny”. W pierwszym etapie będzie wykorzystywana jako miejsce przeładunku materiałów na potrzeby budowy Lotniska CPK, węzła kolejowego i linii 85, łączącej w standardzie KDP Warszawę z Łodzią. W kolejnym, po zakończeniu budowy portu lotniczego, będzie pełniła rolę bocznicy paliwowej.

Warunki przetargu w formule „projektuj i buduj” zakładały: 

  • przygotowanie dokumentacji projektowej, w tym projektu budowlanego oraz pozyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wnioskowanie o pozwolenie na budowę
  • wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie linii na odcinku od obszaru włączenia w linię kolejową nr 3 do obszaru przyszłego terminala towarowego CPK

Z uwagi na zbieżność śladu bocznicy z linią CMK Północ (bocznica będzie skrajnym, zachodnim torem fragmentu odcinka CPK – Płock – Włocławek), wykonawca projektowanej infrastruktury dostosuje ją do parametrów docelowych linii w zakresie nasypów kolejowych, obiektów mostowych i inżynieryjnych.  

W przetargu znalazło się 15 ofert, wszystkie mieszczą się w kosztorysie. Teraz spółka CPK przystąpi do ich weryfikacji i analiz oraz oceny ofert pod kątem ceny.

Zgodnie z harmonogramem wyłoniony wykonawca będzie miał 36 miesięcy od momentu podpisania umowy na zrealizowanie zadania. W kolejnym kroku planowane jest wspólne z PKP PLK postępowanie przetargowe na włączenie bocznicy w istniejącą linię kolejową nr 3 (LK3).

Lista oferentów w przetargu na projektowanie i budowę bocznicy kolejowej CPK:

  • ROVERPOL sp. z o.o. (lider konsorcjum) i ROVER INFRAESTRUCTURAS SA (Hiszpania partner)
  • Aldesa Construcciones Polska (lider konsorcjum) i Aldesa Construcciones SA oraz COALVI SA (Hiszpania – partnerzy)
  • INTOP SA
  • TORPOL SA
  • TRAKCJA SA
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.
  • BUDIMEX SA
  • Colas Rail Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum) i Mostostal Warszawa SA – (partner)
  • STRABAG sp. z o.o.
  • PORR SA
  • Torkol sp. z o.o. (lider konsorcjum) i Primost Południe sp. z o.o. (partner)
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM z Poznania sp. z o.o. (lider konsorcjum) i NDI Energy sp. z o.o, E=R=G sp. z o.o. sp. k., NDI Sopot SA – (partnerzy)
  • TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. (lider konsorcjum) i UNIBEP SA [oddział Infrastruktury UNIBEP SA w Białymstoku] (partner)
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. – (lider konsorcjum) i Poleko Budownictwo sp. z o.o. (partner)
  • DUNA POLSKA SA (lider konsorcjum) i ZUE SA (partner)

Źródło: CPK

Zobacz również:

CPK: Będzie Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć dla dwóch odcinków linii kolejowych
CPK: Plan postępowań inwestycyjnych – w 2026 r. ogłoszenie przetargów za ponad 40 mld zł
Idź do oryginalnego materiału