PLK chcą zwiększyć przepustowość linii kolejowej nr 213 – przetarg na projekt ogłoszony

8 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie przetargowe na przygotowanie dokumentacji projektowej dla poprawy przepustowości linii 213 między Władysławowem a Helem. Inwestycja ma usprawnić podróże na jednotorowym odcinku oraz skrócić czas przejazdu z Trójmiasta nad Mierzeję Helską.

Zadanie obejmuje opracowanie projektu budowy mijanek Hel Bór i Chałupy oraz poszerzenie peronu nr 1 i budowę peronu nr 2 na stacji Władysławowo. Przewidziano także dobudowę drugiego toru między Władysławowem a Władysławowem Portem.

Mijanki mają pozwolić na zwiększenie liczby kursów w szczycie sezonu oraz poza nim. Ponadto we współpracy z samorządem PLK planuje budowę przejścia podziemnego łączącego dworzec kolejowy (wschód) z powstającym dworcem PKS (zachód).

Prace projektowe zaplanowano na lata 2026–2028. Po ich zakończeniu spółka skieruje do realizacji roboty budowlane, gdy tylko zostaną zapewnione środki. Jak podkreśla inwestor, to „istotny krok ku modernizacji linii”, najważniejszy dla kierunku obsługującego mieszkańców północnych Kaszub i turystów.

Projekt wpisano w „Pakt Kolejowy dla Pomorza”, podpisany w 2024 r. przez Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, PKP SA i PLK SA – co wzmacnia koordynację działań na szczeblu regionalnym i krajowym.

Fot. PLK

Zobacz również:

Warszawa: Wiadukt na ul. Chełmżyńskiej oddany do użytku
Stacja Olkusz zyskała nowe oblicze – zakończyły się prace modernizacyjne [GALERIA]
Idź do oryginalnego materiału