Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły oferty w przetargu na projekt i realizację modernizacji linii Białystok–Ełk (Rail Baltica) — najdroższa oferta opiewa na ponad 6,6 mld zł, a najtańsza na około 4,567 mld zł brutto.
PLK otworzyły pięć ofert złożonych w ramach postępowania „projektuj i buduj” na projekt i przebudowę ponad 100‑kilometrowego odcinka linii kolejowej między Białymstokiem a Ełkiem. To jedno z największych postępowań inwestycyjnych spółki — pierwotny budżet wynosił ok. 6 mld zł.
Najkorzystniejsza cenowo propozycja pochodzi od:
1 | Konsorcjum Torpol S.A. (lider) + Mirbud S.A. | 4 566 983 422,63 zł |
2 | Konsorcjum Budimex S.A. (lider) + Budimex Kolejnictwo S.A. + PORR S.A. | 4 977 515 958,62 zł |
3 | Konsorcjum Track Tec Construction Sp. z o.o. (lider) + Intop S.A. + Intop Warszawa Sp. z o.o. + Unibep S.A. + PPM-T Sp. z o.o. | 5 219 979 553,15 zł |
4 | Konsorcjum P.U.T. Intercor Sp. z o.o. + Trakcja S.A. | 5 545 565 608,48 zł |
5 | Konsorcjum Strabag Sp. z o.o. (lider) + ZUE S.A. | 6 675 810 546,96 zł |
Nowoczesna trasa Rail Baltica po przebudowie ma pozwolić pociągom pasażerskim osiągać prędkość do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Ełku skrócić do ok. 55 minut. Postępowanie uwzględnia zamówienie podstawowe oraz prawa opcji (dodatkowe zakresy). Kolejny etap to analiza ofert i wybór wykonawcy.