Pociągi pojadą z prędkością 120 km/h do Radomia. PLK finalizują modernizację linii kolejowej nr 22

7 godzin temu

Zbliża się finisz modernizacji 47-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 22 między Radzicami a Wolanowem. Pasażerowie korzystają już z nowych peronów w czterech lokalizacjach, a do końca roku pociągi na tej trasie przyspieszą do 120 km/h. Wartość tej inwestycji to ok. 140 mln zł.

Mieszkańcy powiatów opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego korzystają już ze zmodernizowanych peronów. Platformy w czterech lokalizacjach (Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski oraz stacja Przysucha) – zostały już oddane do użytku z pełną infrastrukturą pasażerską. Na kolejnych pięciu obiektach (przystanki Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz stacje Drzewica i Wolanów) realizowane są prace wykończeniowe, które mają zakończyć się do grudnia br.

Wszystkie perony otrzymały wyższą konstrukcję z antypoślizgową nawierzchnią oraz ścieżki naprowadzające dla osób niewidzących. W ramach inwestycji PLK zamontowano energooszczędne oświetlenie LED, nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z aktualnymi rozkładami jazdy.

Pociągi pojadą szybciej, a na przejazdach kolejowych będzie bezpieczniej

Kluczowym elementem modernizacji jest naprawa toru na 47-kilometrowym odcinku Radzice – Wolanów. Przed rozpoczęciem robót magistrala umożliwiała jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h z licznymi miejscowymi ograniczeniami. Po zakończeniu prac – jeszcze w tym roku, pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h – tak jak na sąsiednim torze.

Krajowy zarządca infrastruktury kolejowej zwiększa bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych, wyposażając je w nową nawierzchnię i system odwodnienia. Skrzyżowanie dróg z torami w Karczówce otrzyma dodatkowo sygnalizację świetlną.

PLK sukcesywnie poprawia parametry eksploatacyjne linii kolejowej nr 22

Obecna inwestycja za 140 mln zł z budżetu państwa stanowi kontynuację prac rozpoczętych w latach poprzednich. Latem br. naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami w woj. łódzkim – na ponad 25 km pociągi mogą osiągać już prędkość 120 km/h.

W 2023 r. PLK wymieniły sieć trakcyjną nad torem nr 1 między Radzicami a Wolanowem, co poprzedzone było wymianą toru na odcinku Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice.

Fot. PLK

Zobacz również:

PLK finalizują modernizację linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie za 1,8 mld zł [GALERIA]
Krakowskie laboratorium PLK kontroluje jakość materiałów budowlanych wykorzystywanych do realizacji inwestycji
Idź do oryginalnego materiału