Pokolenie Z rewolucjonizuje handel: sztuczna inteligencja i media społecznościowe [RAPORT]

3 tygodni temu

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów społecznościowych. Według najnowszego raportu Salesforce Connected Shoppers już 39 proc. z nich kupiło, a 76 proc. odkryło produkty na platformach mediów społecznościowych.

Przyszłość handlu detalicznego zależy od zdobycia klientów z pokolenia Z – grupy demograficznej urodzonej między połową a końcem lat 90. i początkiem 2010 r., która do 2034 r. ma dysponować w skalali globalnej siłą nabywczą w wysokości do 9 bilionów dolarów – więcej niż jakiekolwiek inne pokolenie. Zakupy w mediach społecznościowych to rozdrobnione środowisko składające się z dziesiątek, a choćby setek platform, takich jak TikTok, Instagram i YouTube, jest kluczowym polem bitwy. Sprzedawcy detaliczni potrzebują głęboko zunifikowanej platformy handlowej, która łączy w sobie możliwości sztucznej inteligencji, scentralizowaną bazę danych i płynną interoperacyjność aplikacji, aby zarządzać tymi coraz bardziej złożonymi podróżami zakupowymi.

  • 53 proc. wszystkich kupujących odkrywa w tej chwili produkty za pośrednictwem platform społecznościowych, w porównaniu z 46 proc. w 2023 roku.
  • Gen Z jest liderem, gdzie 76 proc. z nich korzysta z mediów społecznościowych do wyszukiwania produktów.
  • Podczas gdy YouTube dominuje w ogólnym krajobrazie, to jednak TikTok jest przyczółkiem pokolenia Z, przyciągając 40 proc. młodszych kupujących w porównaniu do zaledwie 4 proc. Baby Boomers, grupy demograficznej urodzonej w latach 1946-1964.

Efekt AI

Pokolenie Z wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyszukiwania i sprawdzania oceny produktów w znacznie szybszym tempie i szerszym zakresie.

  • Ponad połowa (54 proc.) osób z pokolenia Z korzystała z generatywnej sztucznej inteligencji do odkrywania i oceny produktu, w porównaniu z 39 proc. dla całej populacji.
  • Kupujący z pokolenia Z są również 10 razy bardziej skłonni, niż osoby z wyżu demograficznego, do częstego korzystania ze sztucznej inteligencji w celu odkrywania nowych produktów i 2,7 razy częściej oczekują rekomendacji produktów od agentów AI (63 proc. vs 23 proc.).

– Głęboko zunifikowana platforma Salesforce umożliwia firmom angażowanie klientów w każdym punkcie kontaktu, od TikToka po YouTube, maksymalizując zasięg i zwiększając sprzedaż. Dzięki cyfrowej pracy 24/7 możliwej dzięki warstwie agentowej platformy Agentforce, firmy mogą zarządzać tymi wielokanałowymi podróżami na dużą skalę – bez konieczności zwiększania zatrudnienia – powiedziała Michelle Grant, Director of Retail Strategy and Insights w Salesforce.

Idź do oryginalnego materiału