Politechnika Poznańska i Stadler podpisały umowę o współpracy

14 godzin temu

Politechnika Poznańska oraz firma Stadler podpisały umowę o strategicznej współpracy w zakresie dydaktyki, badań naukowych oraz kształcenia nowoczesnej kadry inżynierskiej. Partnerstwo ma wspierać rozwój specjalności pojazdy szynowe na drugim stopniu kierunku mechanika i budowa pojazdów, prowadzonego na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu.

Zakres współpracy obejmuje organizację praktyk zawodowych, wykłady eksperckie, realizację wspólnych projektów badawczych, wsparcie prac dyplomowych oraz wizyty techniczne w zakładach produkcyjnych Stadlera. Dzięki temu studenci zyskają bezpośredni kontakt z praktyczną stroną nowoczesnej inżynierii, a uczelnia będzie mogła jeszcze lepiej dostosować kształcenie do potrzeb branży.

Partnerstwo z firmą Stadler to dla naszej uczelni realne wzmocnienie współpracy z przemysłem, który odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu nowoczesnego profilu edukacji inżynierskiej. Wspólne działania pozwolą studentom zdobywać doświadczenie w zaawansowanej technologicznie produkcji i nowatorskich rozwiązaniach w transporcie szynowym. To także szansa na rozwój innowacyjności i kompetencji naszej kadry naukowej – podkreśla dr hab. inż. Agnieszka Misztal, prof. PP, Prorektor ds. studenckich i kształcenia Politechniki Poznańskiej.

Firma Stadler projektuje nowoczesne pociągi regionalne i intercity, tramwaje, metro oraz pojazdy hybrydowe, bateryjne i wodorowe, kładąc nacisk na efektywność energetyczną i troskę o środowisko. W maju 2025 roku firma otworzyła w Poznaniu nowe biuro inżynieryjne, tworząc kolejne miejsca pracy dla specjalistów.

Rozpoczynamy współpracę z Politechniką Poznańską, aby wspólnie kształcić inżynierów przyszłości. Nasze nowe biuro w Poznaniu i porozumienie z uczelnią to kolejny krok w budowie struktur inżynieryjnych Stadlera w Polsce. Partnerstwo z tak renomowaną uczelnią otwiera przed nami możliwość pozyskania młodych, utalentowanych adeptów inżynierii, którzy będą rozwijać swoje kompetencje przy międzynarodowych, innowacyjnych projektach – mówi Radosław Banach, prezes zarządu Stadler Polska.

Stadler działa w Polsce od 2006 roku i zatrudnia około 1800 pracowników. Największy zakład spółki znajduje się w Siedlcach, a kolejne w Środzie Wielkopolskiej i Białymstoku. Działające w Polsce zespoły inżynierskie Stadlera zlokalizowane są w Poznaniu, Siedlcach i Warszawie. Specjalizują się zarówno w tworzeniu rozwiązań software’owych, jak i projektowaniu kompleksowych koncepcji pojazdów – od pociągów po tramwaje.

Polskie zespoły uczestniczą w międzynarodowych projektach całej grupy Stadler, co daje inżynierom możliwość rozwijania kompetencji i zdobywania doświadczenia w środowisku nowoczesnych technologii.

Fot. Politechnika Poznańska

Zobacz również:

Szwajcaria: Stadler dostarczy pociągi zębate dla Transports Montreux-Vevey-Riviera
Słowacja: ZSSK zamawia kolejne dwupokładowe KISS-y od Stadlera
Idź do oryginalnego materiału