Polska to jeden z najważniejszych i najbardziej dynamicznych rynków dla Glovo na całym świecie. Rosnąca urbanizacja, potrzeba natychmiastowości zakupów oraz silna wrażliwość konsumentów na promocje to główne trendy napędzające ten sektor.
Jak podkreślono podczas spotkania z dziennikarzami, polski rynek charakteryzuje się ogromną konkurencyjnością i niespotykaną na innych europejskich rynkach dynamiką rozwoju segmentu delivery.
– Polska jest dla nas jednym trzech największych i najważniejszych rynków na całym świecie – podkreśla Elisabet Ricart Roig, General Manager Glovo w Polsce. – Dynamiczny wzrost w Polsce przewyższa inne rynki europejskie. Równocześnie, z uwagi na dużą ilość aktywnie działających graczy, jest to prawdopodobnie najbardziej konkurencyjny rynek na całym świecie – przyznaje szefowa Glovo na Polskę.
Q-commerce motorem napędowym
W centrum strategii rozwoju leży w tej chwili kategoria q-commerce (dostawy zakupów, poza jedzeniem), która już w tej chwili generuje 25 proc. obrotów Glovo i jest najszybciej rozwijającym się segmentem. Wzrost ten napędzany jest przez rosnący wśród konsumentów trend “natychmiastowości”.
– Chcemy wszystkiego tu i teraz. Bez czekania. Niezależnie od tego czy chodzi o kawę ze Starbucksa, czy inne produkty, niekoniecznie pierwszej potrzeby – komentują przedstawiciele Glovo.
Docelowo aplikacja ma się stać cyfrowym odpowiednikiem tradycyjnego sklepu. – To nasz cel. Chcemy, żeby klienci mogli znaleźć w swoich telefonach wszystko to, co znajduje się na sklepowych półkach. A my dostarczy im to w maksymalnie szybkim czasie – potwierdza Elisabet Ricart Roig.
Wśród najważniejszych i najszybciej rozwijających się segmentów q-commerce wymieniono kategorię zwierzęta (trzykrotny wzrost rok do roku), dom i dekoracje (wzrost o 42 proc.) oraz kwiaty (zaliczyły wzrost o 28 proc.).

Przełomowe partnerstwa
Ostatnie miesiące to także intensywny rozwój oferty. Wśród kluczowych partnerstw z ostatniego kwartału znalazły się:
· Super-Pharm: Pierwsza sieć drogeryjna w Polsce dostępna w aplikacji. Kategoria drogeryjna odnotowuje globalnie 60 proc. wzrostu rok do roku.
· MediaMarkt (Elektronika): najważniejsze wdrożenie, za pomocą którego Glovo jest jedyną aplikacją delivery oferującą elektronikę w dostawie. Globalnie ta kategoria wzrosła o 50 proc. rok do roku.
· Kaufland (Spożywczy): Pilotaż w Krakowie, z wynikami dwukrotnie lepszymi od założeń. Od kwietnia 2026 planowana jest integracja karty lojalnościowej Kaufland Card z aplikacją Glovo.
Warto również przypomnieć, iż w tym roku Biedronka i Glovo świętowały 4. urodziny usługi BIEK – ekspresowych zakupów online, notując kolejny rok dynamicznych wzrostów. Od 2022 roku obroty usługi wzrosły sześciokrotnie, a średnia wartość koszyka sięga w tej chwili około 100 zł, czyli dwukrotnie więcej niż jeszcze 3 lata temu.
Plany na 2026: 100 proc. asortymentu i lojalność
Strategia na 2026 rok zakłada intensyfikację działań w q-commerce. Priorytetem będzie nie tylko pozyskiwanie nowych partnerów, ale również praca nad ofertą. Chodzi nie tylko o przeniesienie 100 proc. asortymentu do aplikacji.
– Równie istotne będzie zapewnienie, iż ceny i promocje w aplikacji będą tożsame z tymi w sklepach stacjonarnych. Kolejny krok to integracja programów lojalnościowych partnerów do aplikacji, co zapewni konsumentom w pełni omnichannelowe doświadczenie zakupowe – wyjaśniają przedstawiciele Glovo.

4 godzin temu








