Postanie gigantyczne centrum dystrybucyjne za 500 mln zł

5 godzin temu

Panattoni rozpoczyna jedną z największych inwestycji na rynku – strategiczny projekt dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert. W Łodzi powstanie kompleks dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 207 000 m kw. w formule BTO (built-to-own). W centrum dystrybucyjnym pracę znajdzie ok. 300 osób, a całkowita wartość inwestycji wynosi 500 mln zł.

Media Expert jest największym dystrybutorem sprzętu w segmencie RTV i AGD w Polsce z ponad 600 sklepami stacjonarnymi w ok. 470 miastach. To również właściciel sklepu internetowego MediaExpert.pl. Nowy projekt to odpowiedź na rozwój firmy i rosnące potrzeby logistyczne związane zarówno z kanałem e-commerce, jak i obsługą sieci detalicznej.

„Konsekwentnie rozwijamy nasze centra dystrybucyjne w Łodzi – lokalizacja w sercu kraju pozwala nam gwałtownie i skutecznie obsługiwać klientów w całej Polsce. Dynamiczny wzrost zamówień idzie w parze z rozszerzaniem oferty o nowe kategorie produktowe. Planowana inwestycja to kolejny krok w realizacji naszej strategii omnichannel i ugruntowaniu pozycji Media Expert jako lidera nowoczesnego handlu” – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Z łódzkiego magazynu będzie prowadzona kompleksowa dystrybucja w modelach retail, e-commerce i omnichannel. Obejmie ona przede wszystkim takie grupy produktowe, jak AGD, RTV i rowery, ale firma dywersyfikuje ofertę o nowe obszary, m.in. ogród czy fitness.

Strategiczna współpraca. Panattoni zrealizowało dla Media Expert już ponad 300 000 m kw. w Polsce Centralnej. Za sprawą najnowszej inwestycji w ciągu najbliższych dwóch lat ta powierzchnia przekroczy pół miliona metrów kwadratowych.

„Media Expert to od wielu lat jeden z naszych kluczowych partnerów. Nowa inwestycja potwierdza zarówno ogromne zaufanie, jakim kierownictwo firmy nas obdarza, jak i skuteczność naszej koncepcji realizacji szytych na miarę obiektów przemysłowych. Łódź pozostaje jednym z najważniejszych punktów na logistycznej mapie Polski, a ten projekt po raz kolejny umacnia naszą obecność w regionie” – komentuje Marek Dobrzycki, partner w Panattoni.

Dotychczasowa kooperacja Panattoni i Media Expert obejmuje szereg strategicznych realizacji, w tym kompleks trzech obiektów magazynowych o łącznej powierzchni przekraczającej 270 000 m kw. w ramach Central European Logistics Hub (CEL Hub) w Łodzi. To właśnie tam sieć stworzyła swoje centralne centrum dystrybucyjne, z którego obsługuje zarówno kanał e-commerce, jak i sieć sklepów stacjonarnych w całym kraju. Nowa inwestycja powstaje w pobliżu tych obiektów, co gwarantuje synergię operacyjną.

„Bliskość i dobra komunikacja pomiędzy naszymi centrami dystrybucyjnymi w Łodzi umożliwia realizację szybkich i skonsolidowanych dostaw. To znacząco skraca czas obsługi zamówień i zwiększa komfort zakupów. Efektywna logistyka to dziś zasadniczy element budowania satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego – dlatego tak intensywnie wzmacniamy synergię między naszymi obiektami” – dodaje Michał Mystkowski.

Kompleks powstanie na działce o powierzchni ponad 53 hektarów w sąsiedztwie węzła Ryptułowice (droga nr 14, obwodnica Pabianic), zaledwie 3 km od trasy ekspresowej S14, zachodniej obwodnicy Łodzi, łączącej autostradę A2 i trasę ekspresową S8. Inwestycja obejmie 203 904 m kw. powierzchni magazynowej i 3656 m kw. biurowej. Budowa rozpocznie się w III kwartale bieżącego roku.

Nowe magazyny dla sieci Media Expert będą spełniać najnowsze standardy zrównoważonego budownictwa – przejdą certyfikację środowiskową metodą BREEAM na wysokim poziomie Excellent. Budynki będą wyposażone w system zarządzania (BMS), wspierający monitoring i optymalizację zużycia mediów. Przewidziano także instalację fotowoltaiczną o mocy 700 kWp. Na terenie powstaną stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz trzy wiaty do parkowania łącznie 80 rowerów.

Idź do oryginalnego materiału