Postępy prac przy budowie tuneli kolejowych w Łodzi

20 godzin temu

Podziemne połączenie kolejowe Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec jest gotowe do prac wykończeniowych i instalacyjnych. Inwestycja ma zrewolucjonizować połączenia aglomeracyjne i dalekobieżne w regionie i kraju.

Tunele kolejowe w Łodzi coraz bliżej gotowości (fot. PKP PLK)

Tunel średnicowy w Łodzi będzie przechodził pod centrum miasta, a na odcinku znajdą się trzy przystanki – Łódź Śródmieście, Łódź Polesie oraz największy z nich, Łódź Koziny. Na pierwszych dwóch pociągi będą zatrzymywały się na trzech kondygnacjach, a na Kozinach na dwóch. Tam poziom -1 będzie pełnił funkcję holu komunikacyjnego dla podróżnych.

Aktualnie, rozpoczęła się budowa peronów na najniższym poziomie Kozin. Konstrukcje są zbrojone i zalewane betonem. W tym samym czasie wylewane są stropy nad poziomami -2 i -1. Przystanek będzie mieć ponad 260 m długości, około 75 m szerokości i niemal 30 m głębokości. W jego wnętrzu można byłoby zmieścić dziesięciopiętrowy wieżowiec.

Tunele jednotorowe, wydrążone przez maszynę TBM Faustyna, mają już w większości ułożoną warstwę betonu pod budowę torów. Po tym przygotowane zostanie podtorze, perony techniczne oraz niezbędne instalacje. Podziemna kolej jest kontynuacją budowy dworca Łódź Fabryczna. Dzięki temu projektowi przejazd koleją przez miasto pomiędzy obecnymi stacjami będzie krótszy. Ponadto zwiększy się liczba pociągów i częstotliwość ich kursowania, a wszystkie trzy stacje będą zintegrowane z komunikacją miejską.

Idź do oryginalnego materiału