Z początkiem wakacji w Poznaniu rozpoczęła się wymiana torowisk na kluczowych odcinkach tras tramwajowych. Roboty toczą się na ulicy Kórnickiej oraz Głogowskiej i są już mocno zaawansowane. W obu przypadkach stare, wyeksploatowane torowiska zastępowane są nowymi, a w ich sąsiedztwie powstaje również nowa nawierzchnia drogowa.
Tegoroczne remonty mają najważniejsze znaczenie nie tylko dla poprawy komfortu codziennych przejazdów, ale także w kontekście zbliżającego się remontu mostu Chrobrego. Zmodernizowane torowiska na równoległych przeprawach przez Wartę będą musiały przejąć zwiększony ruch tramwajowy w okresie, gdy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami.
Kórnicka – betonowanie torowiska i asfaltowanie nawierzchni
Na ulicy Kórnickiej, na odcinku od mostu św. Rocha do skrzyżowania z ul. Piotrowo, trwa wymiana konstrukcji torowiska. Stare szyny zostały już całkowicie usunięte, a na ich miejscu zamontowano nowe. w tej chwili prowadzone są prace przy betonowaniu podbudowy torów, po czym nastąpi odtworzenie nawierzchni asfaltowej.
W pierwszej kolejności nowa nawierzchnia zostanie wykonana na przejeździe przez skrzyżowanie z ulicami Piotrowo i Serafitek. Dzięki temu już pod koniec tego tygodnia możliwy będzie przejazd przez Kórnicką na wprost w relacji Piotrowo–Serafitek. Kierowcy i rowerzyści nie będą musieli już korzystać z tymczasowych nawrotek, które w tej chwili funkcjonują po obu stronach skrzyżowania.
Głogowska – nowe rozjazdy i trwałe torowisko
Na ulicy Głogowskiej prace prowadzone są na odcinku od ul. Potockiej do Hetmańskiej, łącznie z częścią węzła Głogowska–Hetmańska. Stare, wyeksploatowane torowisko zostało zdemontowane, trwa montaż nowych szyn, w tym rozjazdów. W miejsce dotychczasowej, nierównej nawierzchni powstaje nowa, betonowa, która będzie znacznie trwalsza i bardziej odporna na obciążenia.
Fot. MPK Poznań
Zobacz również: