Prezes Intresport Polska: Mamy wszelkie warunki, by w nadchodzących latach rozwijać się dynamicznie i zrównoważenie

1 miesiąc temu

Spółka Intersport Polska w roku obrotowym 2024/2025 koncentrowała się na optymalizacji modelu operacyjnego, inwestycjach w nowe technologie oraz rozwoju sprzedaży internetowej. – Za nami rok, który wymagał odwagi i determinacji. Przed nami czas dalszego rozwoju i umacniania naszej pozycji na rynku – mówi Aivars Bunde, Prezes Zarządu Intersport Polska.

– Rok obrotowy 2024/2025 był kolejnym okresem wymagającym zarówno dla polskiego handlu detalicznego, jak i dla całego otoczenia makroekonomicznego. Niestabilna sytuacja geopolityczna, utrzymująca się wojna w Ukrainie, napięcia na Bliskim Wschodzie oraz osłabiony sentyment konsumencki wpłynęły na decyzje zakupowe klientów. Jednocześnie mierzyliśmy się z presją kosztową, m.in. w wyniku kolejnego wzrostu płacy minimalnej – wyjaśnia Aivars Bunde.

– Dodatkowym wyzwaniem był nietypowy, krótki i bezśnieżny sezon zimowy, który ograniczył popyt na jedną z historycznie istotnych kategorii produktów. Pomimo tej niełatwej sytuacji, zrealizowaliśmy szereg działań, które potwierdzają naszą zdolność adaptacyjną oraz wyraźnie kierują spółkę ku długofalowej transformacji i wzmocnieniu pozycji rynkowej – podkreśla Aivars Bunde.

E-commerce rośnie, sieć stacjonarna przechodzi optymalizację

Intersport Polska zakończyła rok obrotowy 2024/2025 (1 kwietnia 2024 – 31 marca 2025) z przychodami ze sprzedaży netto na poziomie 185,2 mln zł. Oznacza to niewielki, 2-procentowy spadek względem roku poprzedniego.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wyniosła 106,7 mln zł, co stanowi spadek o 16,4 proc. Spółka wyjaśnia, iż jest to efekt realizowanej strategii optymalizacji, w ramach której zamknięto nierentowne placówki.

W tym samym czasie dynamicznie rozwijał się kanał online. Sprzedaż e-commerce osiągnęła poziom 36,3 mln zł, co oznacza wzrost o 15,7 proc. rok do roku.

– Wyniki te potwierdzają słuszność przyjętej strategii, polegającej na konsekwentnym usprawnianiu modelu operacyjnego oraz koncentracji na segmentach o największym potencjale wzrostu – podkreśla prezes Intersport Polska.

Transformacja i priorytety

Rok finansowy 2024/2025 upływa dla Intersport pod znakiem intensywnych działań ukierunkowanych na poprawę efektywności operacyjnej oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. Spółka konsekwentnie realizuje strategię optymalizacji i rozwoju, podejmując szereg kluczowych inicjatyw.

W ramach restrukturyzacji sieci sprzedaży, Intersport zdecydował się na zamknięcie siedmiu nierentownych placówek, jednocześnie otwierając dwa nowe sklepy w perspektywicznych lokalizacjach – w Warszawie i Poznaniu. Równolegle prowadzone są działania przygotowujące kolejne otwarcia oraz remodeling istniejących punktów sprzedaży.

Jednym z priorytetów spółki była znacząca redukcja kosztów stałych. Udało się ją osiągnąć m.in. poprzez renegocjacje warunków najmu oraz skuteczniejszą kontrolę kosztów operacyjnych. Zmieniono również podejście do zarządzania personelem – wdrożono nowy system motywacyjny i powołano dedykowany zespół ds. szkoleń, który odpowiada za rozwój kompetencji pracowników.

Intersport koncentruje się w tej chwili na rozwoju kategorii produktowych o niskiej sezonowości, takich jak bieganie, trening, outdoor i piłka nożna. Ma to na celu zapewnienie większej stabilności sprzedaży przez cały rok.

Dużym sukcesem okazało się nowy program lojalnościowy, do którego dołączyło już ponad 100 000 klientów. Inwestycje w obsługę klienta oraz poprawę doświadczeń zakupowych przełożyły się również na dynamiczny rozwój kanału e-commerce – sprzedaż online wzrosła w ujęciu rok do roku o dwucyfrowy procent.

Trwa również reorganizacja struktury zarządzania spółki, mająca na celu zwiększenie efektywności, szybkości działania oraz koncentrację na wynikach. Prace będą kontynuowane w roku 2025/2026

Nowoczesna infrastruktura i technologie

Intersport kontynuuje modernizację swojej infrastruktury technologicznej, stawiając na rozwój kompetencji wewnętrznych oraz budowę wydajnych i bezpiecznych systemów IT.

W minionym okresie firma przeprowadziła reorganizację działu IT, co pozwoliło na znaczące przyspieszenie wdrażania nowych rozwiązań oraz skuteczniejsze zarządzanie projektami cyfrowymi. Jednocześnie zmodernizowano infrastrukturę techniczną, co przełożyło się na wyższy poziom bezpieczeństwa i stabilności systemów informatycznych.

Jednym z kluczowych kroków była migracja platformy e-commerce do Magento 2.4. Nowa wersja systemu pozwala na poprawę doświadczenia użytkownika, a także zwiększa efektywność działań marketingowych i sprzedażowych online.

Firma konsekwentnie rozwija również systemy ERP i POS, wdrożone w 2022 roku. w tej chwili realizowane są kolejne integracje i optymalizacje, których celem jest usprawnienie procesów operacyjnych i zapewnienie spójności danych w całej organizacji.

Nowy koncept salonów

Intersport stawia na rozwój nowego konceptu sklepów sportowych – a najnowsza metamorfoza salonu w centrum handlowym Millenium Hall w Rzeszowie wpisuje się w globalne trendy i zmieniające się oczekiwania klientów. W rzeszowskim sklepie wdrożono zaawansowane rozwiązania omnichannel, umożliwiające płynne łączenie kanałów sprzedaży: od zamówień internetowych z odbiorem na miejscu, przez dostęp do bieżących informacji o produktach, aż po integrację z aplikacją mobilną. Takie podejście sprawia, iż fizyczna obecność w sklepie staje się elementem spójnego, wielokanałowego doświadczenia zakupowego, które nie tylko ułatwia decyzje, ale też wzmacnia relację klienta z marką i podnosi efektywność sprzedaży.

Rzeszowska lokalizacja to kolejny etap rewitalizacji kluczowych sklepów – wcześniej projekt został wdrożony w Centrum Handlowym Zakopianka w Krakowie, Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz w Galerii Młociny w Warszawie i poznańskim Starym Browarze. Intersport planuje dalsze modernizacje i aktualizacje formatu, tak aby podnosić efektywność sprzedaży oraz zwiększać lojalność klientów w dobie rosnącej konkurencji online.

– Z dużym przekonaniem patrzę w przyszłość naszej firmy. Za nami rok, który wymagał odwagi i determinacji, przed nami czas dalszego rozwoju i umacniania pozycji rynkowej – podsumował Aivars Bunde, Prezes Zarządu Intersport Polska.

Na koniec lipca br. spółka Intersport Polska prowadziła działalność handlową w 29 sklepach własnych o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 24 417,63 mkw., oraz poprzez e-sklep.

Idź do oryginalnego materiału