Projekt „Podłęże–Piekiełko” nabiera tempa: PLK SA podpisują umowy na zasilanie sieci trakcyjnej

9 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały kolejne umowy projektowe w ramach jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych na południu Polski. Nowe podstacje trakcyjne i linie energetyczne zapewnią zasilanie dla przyszłych połączeń kolejowych w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego.

Rozwój infrastruktury kolejowej w Małopolsce nabiera tempa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowy z firmą Egis Poland Sp. z o.o. oraz konsorcjum DOHWA POLSKA Sp. z o.o. i Dohwa Engineering Co. Ltd. na zaprojektowanie infrastruktury zasilającej dla powstającej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże–Piekiełko”. Prace projektowe o wartości ponad 15 mln zł netto zostaną sfinansowane ze środków budżetowych.

Nowa sieć zasilająca dla szybkich pociągów

Umowy obejmują opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych w czterech lokalizacjach: Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach. To właśnie te obiekty będą odpowiadać za zasilanie pociągów elektrycznych kursujących po nowoczesnej linii kolejowej, łączącej Kraków z południową Małopolską.

Zgodnie z harmonogramem, wykonawcy w ciągu 38 miesięcy mają przygotować pełną dokumentację projektową, uzyskać uzgodnienia i pozwolenia budowlane, otwierając drogę do realizacji inwestycji w terenie.

Wielomiliardowa inwestycja zmienia oblicze Małopolski

Projekt „Podłęże–Piekiełko” to strategiczne przedsięwzięcie obejmujące modernizację 75 km istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej trasy z Podłęża do Tymbarku i Mszany Dolnej. Efektem będzie całkowicie zelektryfikowana, szybka trasa kolejowa, która skróci czas przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza do około 60 minut, a do Zakopanego – do 90 minut.

Obecny stan prac

Modernizacja trwa już od 2023 roku i obejmuje m.in. budowę peronów, torów, tuneli oraz wiaduktów. Trwa również realizacja czterech odcinków linii nr 104: od stacji Limanowa do Nowego Sącza i od Chabówki do Rabki Zaryte. Równolegle powstają pierwsze podstacje w Przymłyniu, Pisarzowej, Limanowej i Mszanie Dolnej.

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę linii kolejowej Podłęże – Gdów
Podłęże-Piekiełko: Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz
Idź do oryginalnego materiału