Przegląd informacji z sektorów TMT i gamingowego

3 godzin temu

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektorów TMT (technologie – media – telekomunikacja) oraz gamingowego z okresu 8-12 grudnia.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Składka do ESA: Scanway ocenia, iż rosnąca polska składka do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) może stać się impulsem, który przyspieszy rozwój naszego sektora kosmicznego, ale jej wpływ będzie tak duży, jak dojrzała będzie strategia firm, które po nią sięgną, ocenił w rozmowie z ISBtech prezes Scanway Jędrzej Kowalewski. „Rosnąca polska składka do ESA może stać się impulsem, który realnie przyspieszy rozwój naszego sektora kosmicznego. Jest jednak jeden warunek – jej wpływ będzie tak duży, jak dojrzała będzie strategia firm, które po nią sięgną. To bardzo konkretne środki, które – jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem – w dużej mierze wrócą do polskiego sektora kosmicznego” – powiedział Kowalewski w rozmowie z ISBtech. Zaznaczył, iż Polska, podnosząc składkę, nie kupuje „kosmicznego funduszu dla startupów”, ale udział w kształtowaniu programów i prawo do proporcjonalnego udziału w zamówieniach.

Reklama: Według raportu „This Year Next Year, 2025 global end-of-year forecast” WPP Media dynamika globalnego rynku reklamowego w 2025 roku to aż 8,8% (bez uwzględniania wydatków na reklamę polityczną w USA). Polski rynek rósł w bardzo podobnym tempie, WPP Media oszacowała dynamikę wzrostu w naszym kraju w 2025 r. na 8,9%. Wartość polskiego rynku reklamowego na koniec 2025 r. ma wynieść 18,56 mld zł. Prognozy na kolejny rok zakładają wzrost o kolejne 6,9%.

AI: Z Barometru AI na II półrocze 2025 roku, realizowanego przez EFL, wynika, iż 24% polskich firm jest przygotowanych do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, to o 5 pkt proc. mniej niż na początku tego roku.

AI: Jak wynika z badania K+Research i TRUMPF, aż 47,5% ankietowanych wskazuje jako podstawę funkcjonowania AI ogromne zbiory danych dostępne w Internecie. Dla blisko 39% najważniejsze jest natomiast specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające działanie sztucznej inteligencji, a co trzeci ankietowany (33,5%) podkreśla znaczenie bardzo szybkich komputerów i mocy obliczeniowej.

Telekomunikacja: Stawka FTR wyrażona w PLN, która ma być stosowana od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. powinna wynosić: 0,0030 zł [średnia referencyjnych kursów: 4,2641*0,07 eurocenta (0,0007 euro)]. Stawka MTR wyrażona w PLN, która ma być stosowana od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. powinna wynosić: 0,0085 zł [średnia referencyjnych kursów: 4,2641*0,2 eurocenta (0,002 euro)].

AI: Najnowsze wyniki badania przeprowadzonego wspólnie przez GlobalLogic i HFS Research, wskazują, iż mimo rosnących ambicji firm braki talentów AI oraz systemy legacy stały się głównymi blokadami rozwoju, i to w momencie, kiedy branża najmocniej potrzebuje przyspieszenia technologicznego. 51% firm wskazuje luki kompetencyjne jako główny powód niepowodzeń projektów AI; 50% organizacji nie posiada żadnych programów reskillingu/upskillingu, a 42% ma problem ze znalezieniem talentów cyfrowych; 49% liderów ocenia integrację nowych technologii z systemami legacy jako największą barierę we wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań cyfrowych.

IT: Według prognoz Gartnera na 2026 rok zapowiada się jeden z najsilniejszych okresów wzrostu w historii europejskiego rynku IT. Szczególnie dynamicznie rośnie segment generatywnej AI, którego wartość w Europie zwiększy się aż o 78% r/r. Firma prognozuje, iż wydatki firm w Europie na IT sięgną 1,43 bln USD, a największe tempo wzrostu dotyczyć będzie AI, chmury, cyberbezpieczeństwa oraz infrastruktury obliczeniowej. W samej Europie nakłady na serwery zoptymalizowane pod AI wzrosną z 39,3 do 46,8 mld USD. Według eksperta Polcom AI stała się czynnikiem, który wymusza modernizację całej infrastruktury IT. Firmy zaczynają rozumieć, iż prawdziwe wyzwanie nie dotyczy jedynie modeli, ale środowiska, które je zasila. W 2026 roku przewagę zbudują te organizacje, które zadbają o skalowalną, bezpieczną i zgodną z regulacjami infrastrukturę pod AI. To szczególnie istotny temat w kontekście rosnącej presji regulacyjnej w Europie – Gartner przewiduje, iż do 2027 roku 35% państw będzie korzystać z regionalnych platform AI, opartych na lokalnych danych i zgodnych z europejskimi wymogami.

SVOD: Prognozy Ampere Analysis w kontekście praw do transmisji sportowych wskazują, iż w Europie wydatki na ten cel będą rosły w bardziej umiarkowany sposób. Na Starym Kontynencie od 2025 do 2030 roku wzrosną one o 17%, zwiększając się w tym czasie z 18,3 mld USD do 21,3 mld USD. Swój wpływ wywrą prawdopodobnie też takie wydarzenia, jak m.in. Mistrzostwa Świata FIFA 2030 czy Zimowe Igrzyska Olimpijskie, wskazuje Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce. Dodał, iż w Polsce widać nowy trend coraz większego zaangażowania platform streamingowych w transmitowanie treści sportowych na żywo oraz chęci pozyskiwania przez nie nowych praw. To właśnie streaming online jest motorem napędzającym rozwój. „Z danych z raportu 'Game changer’ Kantara płynie wniosek, iż dla 1 na 5 nowych abonentów czynnikiem skłaniającym do subskrypcji usług VOD są wydarzenia sportowe na żywo” – dodał CEO MEGOGO.

AI: Wyniki najnowszego badania Polcom „Barometr cyfrowej transformacji polskiego biznesu 2025-2026” pokazują, iż polskie firmy wchodzą w etap dojrzałego wykorzystania AI – zarówno w obszarach operacyjnych, jak i strategicznych. Z danych wynika, iż 65% firm korzysta z AI w cyberbezpieczeństwie, aby zwiększyć odporność na ataki, identyfikować anomalie i chronić dane w czasie rzeczywistym. To właśnie bezpieczeństwo cyfrowe staje się numerem jeden wśród obszarów, w których przedsiębiorstwa widzą największą wartość sztucznej inteligencji. 63% organizacji wykorzystuje AI do analizy wiedzy i wsparcia procesów poznawczych – od inteligentnych wyszukiwarek, przez modele predykcyjne, po zaawansowane modele językowe. Firmy przyznają, iż dzięki temu szybciej interpretują dane, lepiej rozumieją kontekst biznesowy i podejmują bardziej trafne decyzje. 52% przedsiębiorstw automatyzuje z wykorzystaniem AI procesy operacyjne, zarówno administracyjne, jak i produkcyjne. Połączenie robotyzacji z uczeniem maszynowym zmienia tempo pracy działów księgowych, HR, obsługi klienta czy logistyki, a w produkcji poprawia jakość, wydajność i ciągłość działania.

IT: Zgodnie z wynikami badania „Deficyt kompetencji IT i sposoby jego przezwyciężania” ponad połowa (56%) dużych polskich firm boryka się w tej chwili z brakiem wystarczającej liczby wykwalifikowanych pracowników z obszaru IT. Przy tym 57% ankietowanych przedsiębiorstw zauważyło w ciągu ostatniego roku wzrost kosztów związanych z zatrudnieniem takich specjalistów. Dotyczy to zarówno samego procesu rekrutacji, jak i późniejszego utrzymania pracownika w strukturach. Ponadto co trzecia duża firma (32%) odnotowała na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy trudności w znalezieniu odpowiednich kandydatów na wymagane stanowiska.

Subskrypcja: Według Revolut Money Report w TOP3 automatycznie odnawianych subskrypcji przez klientów Revolut w Polsce znalazły się kolejno subskrypcje Spotify, Netflix i Apple, tuż za podium uplasował się Amazon Prime. Pomijając dostęp do telefonu i internetu, najsilniejszą kategorią subskrypcji w Polsce są usługi streamingowe (78%), następnie oprogramowanie (37%), a dalej fitness i wellness (37%). W badaniu zewnętrznym 27% respondentów w Polsce przyznało, iż ich usługi streamingowe to miesięczny koszt rzędu 80-200 zł; 17% nie robi nigdy przeglądu posiadanych subskrypcji.

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Develogic: Dostawca systemu dla branży budowlanej i deweloperskiej Develogic dołączył do Grupy Symfonia, podała firma.

Allegro: Liczba użytkowników (real users) Grupy Allegro wyniosła 19,19 mln w listopadzie 2025 r. (najwięcej wśród marek w kategorii zakupy online), przy czym ogólna liczba internautów w tym czasie sięgnęła 29,7 mln, wynika z Mediapanelu Polskiego Badania Internetu. Liczba użytkowników Allegro na komputerach osobistych i laptopach to 11,69 mln, a na urządzeniach mobilnych – 20,78 mln.

Play: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył na P4, operatora sieci Play, 108,57 mln zł kary oraz obowiązek zwrotu konsumentom nienależnie pobranych opłat, podał Urząd. W sieci Play spóźnienie z przelewem za rachunek oznaczało utratę rabatu i wyższy abonament w kolejnym miesiącu, a tak skonstruowany rabat działa jak niedozwolona prawnie kara umowna za opóźnienie w płatności, wyjaśnił Urząd. Play nie zgadza się z decyzją UOKiK. „Stosowany przez Play mechanizm rabatowy nie jest karą umowną. To cena warunkowa, która zależy od spełnienia określonych warunków. W Play klienci mogą liczyć na zniżkę na abonament pod warunkiem terminowych płatności i wyrażenia zgody na e-fakturę. W sytuacji, gdy któryś z warunków nie jest spełniony, rabat nie przysługuje. Natomiast jeżeli w kolejnym miesiącu abonent opłaci fakturę w terminie, ponownie zyska prawo do zniżki. O sposobie naliczania rabatu informujemy w sposób przejrzysty w naszych ofertach i umowach. Podkreślamy, iż stosujemy ten mechanizm od 2013 roku. Prezes UOKiK zajmował się tą kwestią w latach 2014 i 2015 i postępowanie zostało zamknięte a urząd nie zdecydował się na postawienie nam zarzutów. Na rynku funkcjonuje wiele rabatów zależnych od spełnienia określonego warunku” – napisał operator i podał, iż zamierza się odwoływać od decyzji.

DataWalk: Uważa za swój absolutny priorytet na przyszły rok skokowe zwiększenie powtarzalnych przychodów (ARR) poprzez realizację strategii „Land and Expand”, poinformował ISBtech prezes Paweł Wieczyński. Kluczowym celem jest też doprowadzenie jednego z wiodących klientów do poziomu pełnej licencji Enterprise na kwotę min. 6 mln USD rocznie. „W 2026 roku naszym absolutnym priorytetem jest skokowe zwiększenie powtarzalnych przychodów (ARR) poprzez realizację strategii 'Land and Expand’. Działamy dwutorowo. Po pierwsze, koncentrujemy się na fazie 'Expand’, czyli istotnym zwiększaniu wartości kontraktów u obecnych klientów, którzy po udanych wdrożeniach są gotowi na skalowanie naszej technologii. Równolegle kładziemy nacisk na fazę 'Land’, czyli pozyskiwanie nowych, strategicznych klientów w sektorze komercyjnym, co jest niezbędne do zbudowania bazy przychodowej na kolejne lata” – powiedział ISBtech Wieczyński.

Farada Group: Przystąpiła do listu intencyjnego z 16 czerwca 2025 r., dotyczącego współpracy z Sygnis w zakresie stworzenia zintegrowanej platformy przemysłowo-szkoleniowej dla dronów FPV, podał Sygnis. Farada Group będzie pełniła rolę partnera przemysłowego, odpowiedzialny będzie za projektowanie i produkcję systemów informatycznych dla bezzałogowców cywilnych i bojowych, certyfikację oraz IT.

Orange Polska: Szacuje, iż wartość rynku usługi Rich Communication Services (RCS) może osiągnąć 500 mln zł w najbliższych latach, w tym RCS oparty na sztucznej inteligencji (RCS AI) może odpowiadać za 50 mln zł, poinformował ISBtech dyrektor marketingu i strategii hurtowej grupy Michał Reutt. „Rynek RCS, choć dopiero raczkuje, jest bardzo obiecujący dla telekomów. W przeciągu kilku najbliższych lat spodziewana wartość tego rynku to choćby 500 mln zł. Nie mówię tylko o wartości, jaką mogą zebrać z tego rynku telekomy, ale także o wartości, która będzie dostępna dla agregatorów, dla brandów chcących korzystać z tego typu rozwiązania. Sztuczna inteligencja współpracuje bardzo dobrze z RCS. Z samego połączenia RCS z rozwiązaniami AI, spodziewamy się, iż można będzie osiągnąć choćby ok. 50 mln zł w najbliższych latach w skali całego rynku. To duża wartość, biorąc pod uwagę to, iż RCS nie pozostało najpopularniejszym rozwiązaniem na polskim rynku” – powiedział Reutt w rozmowie z ISBtech.

Fabrity: Wraz z innym podmiotem podpisały umowę ramową z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) na świadczenie usług polegających na wynajmie specjalistów IT z obszarów takich jak: bezpieczeństwo i cyberbezpieczeństwo rozwiązań IT, architektura oraz analiza i development systemów informatycznych, podało Fabrity. Maksymalny budżet wynosi 28,39 mln zł netto.

Medtech Solutions: Planuje na przyszły rok skalowanie biznesu w dwóch głównych obszarach: dystrybucji wyrobów medycznych oraz wdrożeń własnych rozwiązań cyfrowych opartych na AI, poinformował ISBnews prezes Jarosław Kaim. Zgodnie z jego słowami spółka chce pokazać w raportach za 2026 r. cały zestaw pozytywnych sygnałów – od wzrostu przychodów, przez wdrożenia innowacyjnych produktów, po nowe, perspektywiczne partnerstwa.

Defence.Hub: Zawarł umowę o współpracy z Seraphim Defence Systems, podała spółka. Przedmiotem umowy jest realizacja wspólnych projektów obejmujących rozwiązania o charakterze dual-use, znajdujące zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, w tym także w sektorze obronnym i zbrojeniowym.

XTB: W ciągu roku pozyskał 408,37 tys. rachunków maklerskich, wynika z danych KDPW. Na koniec listopada 2025 roku liczba rachunków papierów wartościowych oraz rachunków zbiorczych wyniosła 758,25 tys.

Wolt: Nowe dane Wolt Gifting pokazują, iż z niemal pół miliona zamówień złożonych od lutego do października 2025 r. ponad 80% prezentów dostarczanych przez Wolta trafia do adresata jeszcze tego samego dnia.

Salesforce: Opublikował wyniki po Cyber Week 2025, który okazał się rekordowy zarówno globalnie, jak i w USA. Konsumenci wydali łącznie 336,6 mld USD, co oznacza wzrost o 7% r/r. Przy tym aż 67 mld USD sprzedaży wygenerowała sztuczna inteligencja oraz agenci AI, odpowiadając już za 20% wszystkich globalnych zamówień. Detaliści korzystający z Agentforce 360 notowali 32% szybszy wzrost sprzedaży od marek, które nie wdrażają agentów.

GAMING

Purple Ray Studio: Zadebiutowało na NewConnect; to ósmy debiut na tym rynku w 2025 r. Do alternatywnego systemu obrotu zostały wprowadzone akcje zwykłe spółki: 988 000 akcji serii B, 153 448 akcji serii C oraz 293 346 akcji serii D, o wartości nominalnej 0,1 zł każda, podała spółka.

Bloober Team: Gra „Cronos: The New Dawn” będzie dostępna w wersji pudełkowej na platformach PlayStation 5 oraz Nintendo Switch 2 na terytorium Japonii i Korei Południowej od 11 grudnia 2025 r., podał Bloober Team. Dystrybucja gry w wersji cyfrowej i pudełkowej jest prowadzona na podstawie umowy licencyjno-dystrybucyjnej zawartej z japońską spółką Sega Corporation.

Gaming Factory: Podpisał umowę wydawniczą z Teyon Japan. kooperacja obejmuje produkcję, dystrybucję i sprzedaż „JDM: Japanese Drift Master” w wersjach na PlayStation 5 oraz Nintendo Switch 2 na rynku japońskim. Premiery zaplanowane są odpowiednio na I kw. 2026 r. dla wersji PS5 oraz II poł. 2026 r. dla Nintendo Switch 2, podała spółka.

Drago entertainment: Ustaliło, przy współpracy z japońskim wydawcą Shochiku, termin wydania gry „Gas Station Simulator” wraz z jej wszystkimi wydanymi dodatkami (DLC) w wersji japońskiej na 18 grudnia 2025 roku.

Image Power: Podpisał umowę z Woodland Games na produkcję gry pt. „Creature Lab 2” w wersji na PC. Z tytułu realizacji umowy twórcy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości 400 tys. zł netto, które płatne będzie w ratach odpowiadających wykonaniu poszczególnych etapów gry. Dodatkowo twórcy przysługuje nieograniczone czasowo wynagrodzenie prowizyjne uzależnione od oceny gry na platformie Steam, które wyniesie maksymalnie 25% zysków ze sprzedaży gry. Produkcja gry, zgodnie z harmonogramem, wyniesie 14 miesięcy.

Ice Code Games: Zgodnie z potwierdzonym harmonogramem produkcja pełnej wersji gry „Nightmare Frontier” powinna zostać zakończona do końca II kwartału 2026 r., a jej premiera odbędzie się na przełomie II i III kwartału lub w III kwartale 2026 r. Ponadto, z uwagi na formułę Early Access wydania tej gry, do czasu ukończenia jej pełnej wersji społeczności graczy zostaną udostępnione jeszcze trzy jej rozwojowe aktualizacje (początek I kwartału 2026 r., koniec I kwartału 2026 r. i początek II kwartału 2026 r.). Gra została wydana w formule Early Access na platformie Steam, a jej premiera miała miejsce 16 czerwca 2025 r. kooperacja z Slitherine Software UK Ltd. jako wydawcą, posiadającym bardzo bogate i długoletnie doświadczenie w wydawaniu gier strategicznych, pozwoli spółce na dokończenie produkcji i marketingu tej gry.

Forever Entertainment: Zawarł umowę z Limited Run Games z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, dotyczącą globalnego wydania pudełkowej wersji gry pt. „Front Mission 3: Remake”. Na podstawie przedmiotowej umowy partner otrzymał prawa do dystrybucji pudełkowej wersji gry na całym świecie z wyłączeniem Japonii, gdzie za dystrybucję fizyczną gry odpowiada spółka powiązana z Forever Entertainment, tj. Rainy Frog. Zgodnie z umową spółka posiada 50% udziału w zyskach uzyskiwanych ze sprzedaży gry.

CI Games: Gameplay trailer „Lords of the Fallen II” zaprezentowano podczas gali TGA. CI Games zamyka etap związany z rozbudową „Lords of the Fallen” z 2023 roku i dostarcza graczom finalną dużą aktualizację. Patch oznaczony numerem 2.5 wprowadza zmiany, które mają odświeżyć cały system walki oraz zapewnić nowe wyzwania zarówno dla powracających graczy, jak i tych, którzy dopiero chcą sięgnąć po tę grę dzięki trwającej promocji, podał gram.pl.

Gaming: Na gali TGA ujawniono, iż nienotowany Wild Flying Hog współpracuje z Crystal Dynamics przy remake „Tomb Raider: Legacy of the Atlantis”. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami CD Projekt nie pokazał nowego contentu podczas pokazu. „Wiedźmin 4” ustąpił GTA VI w kategorii „Most anticipated game”.

CD Projekt: Zapowiedziana została fizyczna karciana gra kolekcjonerska „Cyberpunk” w uniwersum 2077 i Edgerunners. Gra ma trafić do graczy za pośrednictwem kampanii crowdfundingowej planowanej na 2026 rok. „Cyberpunk 2077” obchodził 5 urodziny 10 grudnia, co studio uczciło materiałem video skupionym na postaciach z gry, ale bez męskiej postaci V.

Bloober Team: Analitycy Trigon pozostają niezmiennie pozytywnie nastawieni do potencjału dalszego rozwoju spółki, która ich zdaniem konsekwentnie zmierza do osiągnięcia celu stania się globalnym horror house. „Droga do tego celu pozostało długa, ale udane premiery 'SH2′ i 'Cronos’ przybliżają spółkę do jego realizacji. Equity story wspiera 1) kooperacja z Konami, która powinna przynieść większe korzyści finansowe niż poprzednia oraz 2) kolejny projekt własnej publikacji, który ma być większy niż 'Cronos’ i dotrzeć do szerszej grupy graczy. Zwracamy też uwagę na liczne premiery mniejszych projektów z marki Broken Mirror Games w najbliższych miesiącach, które potencjalnie mogą zaskoczyć, choć nie jest to nasz base case scenario” – czytamy w raporcie.

PlayWay: Ogłosił „Thief Simulator 3” z trybem co-op. Franczyza sprzedała dotychczas niemal 6 mln kopii. Udostępniono „Legitimate Space Corp Simulator LLC: Prologue” oraz „Tormentor”.

Games Incubator: Rozpoczął playtesty „Italian Pizza Simulator” na Steam.

Creepy Jar: Przeprowadził playtesty coop „StarRupture” z peak ok. 4 tys. graczy na Steam.

Big Cheese Studio: Robert Chudala został powołany na stanowisko członka zarządu.

Electronic Arts: Twórcy „The Sims” ogłosili świąteczną wyprzedaż od 18 grudnia do 5 stycznia 2026.

11 bit studios: „The Alters” otrzymało obszerną aktualizację, która wprowadza do gry nowe tryby (w tym tryb relaksu, czyli najniższy poziom trudności), opcje personalizacji oraz elementy rozszerzające rozgrywkę. Miejsce miała również premiera DLC „Fractured Utopias” do „Frostpunk 2”. Zadebiutowała gra „Death Howl” z segmentu wydawniczego.

Wargaming: „World of Tanks Modern Armor” zaprasza graczy PlayStation i Xbox do dołączenia do największego wydarzenia w ciągu roku – Winter Fest 2025, które potrwa do 5 stycznia 2026 roku.

GIEŁDA, EMISJE, M&A

cyber_Folks: Grupa cyber_Folks wraz z Syliusem podpisały porozumienie dotyczące nabycia PrestaShop – jednej z największych na świecie platform open-source dla e-commerce, podała spółka. Dzięki połączeniu skali działalności, zasięgu geograficznego oraz kompetencji wszystkich trzech organizacji cyber_Folks buduje jeden z największych w Europie ekosystemów technologii e-commerce.

Do Rzeczy: Zakończyło drugą rundę publicznej emisji akcji serii E, w ramach której pozyskało 1,13 mln zł, podała spółka. Łącznie – biorąc pod uwagę obie rundy przeprowadzone w 2025 r. – spółka pozyskała 3 mln zł nowego kapitału od swojej społeczności inwestorskiej.

QNA Technology: Zakończyła subskrypcję akcji serii G, z której pozyskała od inwestorów 12,5 mln zł, podała spółka. Jednym z głównych celów przeprowadzonej emisji jest finansowanie rozwoju nowego produktu – nanokryształów domieszkowanego tlenku cynku (ZnMgO).

Defence.Hub: Podpisał z Grupą Inwestycyjną Loft Capital list intencyjny oraz term sheet ws. uczestnictwa potencjalnego inwestora w finansowaniu spółki na łącznym poziomie ok. 10 mln zł, podał Defence.Hub. Zarząd przewiduje zakończenie procesu wraz z zawarciem umowy głównej do 31 stycznia 2026 roku, a środki zostaną przeznaczone na realizację strategii rozwoju w obszarze dual-use, podano.

Digital Network: Dokonał zapłaty pozostałych transz gotówkowych wynikających z warunków transakcji nabycia udziałów spółki Braughman Group Media Outdoor i tym samym sfinalizował jej przejęcie, podała spółka.

Cloud Technologies: Zaprosiło do sprzedaży do 125 tys. akcji własnych, proponowana cena nabycia akcji wynosi 70 zł/szt. Maksymalna całkowita kwota alokowana przez Cloud Technologies na potrzeby ogłoszonego 5 grudnia br. skupu wynosi 8,75 mln zł.

Digital Network: Oczekuje wyższej rentowności po przejęciu Braughman Group. Trwa integracja oferty, dostosowanie cen, a rozmowy budżetowe na kolejny rok przebiegają „wyjątkowo pomyślnie”, poinformowała prezes Digital Network Agnieszka Godlewska.

Lowercap DFR ASI: Pierwszy w Polsce fundusz regionalny został uruchomiony przez Dolnośląski Fundusz Rozwoju. W ciągu najbliższych 10 lat planuje przeznaczyć ok. 100 mln zł na wsparcie innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw z Dolnego Śląska.

Hitachi Systems Trusted Cyber Management Inc.: Firma, która świadczy globalne usługi cyberbezpieczeństwa pod marką Hitachi Cyber, ogłosiła strategiczną współpracę z Nozomi Networks, liderem w dziedzinie OT, IoT i CPS.

Comp: Zaprasza do składania ofert sprzedaży do 380 953 akcji po 63 zł sztuka. Zapisy będą przyjmowane do 16 grudnia.

Mollie: Jeden z najszybciej rosnących dostawców usług finansowych w Europie ogłosił przejęcie GoCardless, globalnego lidera płatności bankowych. Powstaje w ten sposób jednolita platforma obsługująca ponad 350 000 firm, integrująca w jednym rozwiązaniu płatności kartowe, bankowe oraz metody lokalne.

Veeam: Ogłosił zakończenie procesu przejęcia firmy Securiti AI. W wyniku akwizycji za kwotę 1,725 mld USD do Veeam dołącza 600 ekspertów ds. sztucznej inteligencji i bezpieczeństwa, a Rehan Jalil, CEO Securiti AI, obejmie funkcję prezesa ds. bezpieczeństwa i AI.

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Ministerstwo Cyfryzacji: Uruchomiło nową platformę do ochrony przed cyberzagrożeniami – cyber.gov.pl – która porządkuje dotychczas rozproszone narzędzia i informacje o cyberbezpieczeństwie, podał resort. W jednym miejscu udostępniono praktyczne porady, aktualne ostrzeżenia oraz bezpłatne usługi ochrony. Portal wspiera również instytucje, które muszą spełniać wymagania ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (KSC) i unijnej dyrektywy NIS2.

Allegro: Wdrożyło nową usługę logistyczną umożliwiającą nadawanie paczek bezpośrednio od klienta do klienta w ramach sieci Allegro One Box. Funkcjonalność ta znacząco poszerza zakres działania Allegro Delivery, podkreśliła spółka. Usługa uniezależnia przesyłkę od transakcji dokonanej na platformie Allegro.

XTB: Udostępnił możliwość przekazania wybranej akcji lub prawa powierniczego do jej ułamkowych części wybranej osobie, podał broker.

Grupa InPost: Po raz siódmy uruchamia gwarancję dostawy przed Świętami Bożego Narodzenia, co oznacza, iż klienci indywidualni i e-sprzedawcy mogą mieć pewność, iż wszystkie przesyłki nadane do maszyn Paczkomat do poniedziałku 22 grudnia dotrą do odbiorców jeszcze przed Wigilią, podała spółka.

Scanway: Nastąpiło poprawne uruchomienie układów elektronicznych kamery Scanway zintegrowanej z teleskopem przygotowanym przez Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk (CBK PAN) w satelicie PIAST-M konstelacji PIAST, wyniesionej w przestrzeń kosmiczną 28 listopada 2025 r., podała spółka.

Dixstone: Wybrał system IFS Cloud do obsługi swoich globalnych operacji offshore.

Rentujemy: Polska firma technologiczna specjalizująca się w kompleksowym zarządzaniu najmem krótkoterminowym uruchamia nową usługę co-hostingu, która umożliwia skalowanie działalności w dowolnym mieście bez otwierania biur i bez zwiększania zespołów operacyjnych.

Motorola: telefon motorola edge 70 oferuje teraz zintegrowane wsparcie AI także w języku polskim – to pierwszy model producenta, który otrzymał taką funkcjonalność.

Exea Data Center: Wraz z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu uruchamiają Exea Cyber Akademia – płatny program stażowy przygotowujący studentów do pracy w Security Operations Center (SOC).

Arrow Electronics: Zostało laureatem Geography and Global AWS Partner Award 2025, która wyróżnia partnerów na całym świecie wspierających swoich klientów w innowacjach i tworzeniu rozwiązań opartych na Amazon Web Services (AWS).

Fujitsu: Powołuje nowe międzynarodowe konsorcjum Frontria, które zrzesza ponad 50 globalnych organizacji w celu wspólnego stawienia czoła narastającym wyzwaniom związanym z dezinformacją generowaną przez AI, rozpowszechnianiem błędnych informacji oraz zapewnieniem zgodności z regulacjami prawnymi.

Snowflake, Anthropic: Rozszerzają współpracę w ramach wieloletniej umowy o wartości 200 mln USD. Modele Claude od Anthropic trafią na platformę Snowflake i staną się dostępne dla ponad 12 600 firm na całym świecie, we wszystkich trzech chmurach głównych globalnych dostawców.

HPE: Prezentuje rozwiązanie dla dostawców usług chmurowych (CSP), które pozwala przyspieszyć wielkoskalowe trenowanie i wnioskowanie AI. Rozwiązanie opiera się na rackowej architekturze AI AMD „Helios”, korzystającej ze zintegrowanego, skalowalnego systemu do połączeń sieciowych bazującego na technologii Ethernet.

Dassault Systèmes, Mistral AI: Ogłosiły zacieśnienie współpracy, której celem jest dostarczanie zintegrowanych, suwerennych usług sztucznej inteligencji dla administracji publicznej oraz sektorów podlegających ścisłym regulacjom w Europie. Najnowsze produkty Mistral AI – asystent AI „Le Chat Enterprise” oraz platforma „AI Studio” obejmująca narzędzia, modele sztucznej inteligencji i infrastrukturę – są już dostępne w suwerennej chmurze OUTSCALE od Dassault Systèmes.

Orange: Wprowadza nową cyfrową usługę dla klientów – Ubezpiecz z Orange. Dzięki niej mogą oni szybko, w jednym miejscu porównać kilka ofert i ubezpieczyć dom lub auto, a na start otrzymać dodatkową premię w postaci zwrotu gotówki. Ubezpiecz z Orange to pierwsza w Polsce porównywarka ubezpieczeń w ofercie operatora telekomunikacyjnego.

Raiffeisen Digital Bank: Uruchomił usługę Click to Pay, nowoczesne i w pełni bezpieczne rozwiązanie umożliwiające szybkie płatności online bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty.

CTHINGS.CO: Europejski lider w zdalnym zarządzaniu i orkiestracji rozproszonych systemów IoT & edge computing ogłasza strategiczne partnerstwo z ASUS IoT, globalnym dostawcą rozwiązań komputerowych dla przemysłu i systemów AIoT.

Text: Spółka technologiczna specjalizująca się w komunikacji tekstowej online pozyskała certyfikat SOC-2, który ma pomóc jej w dotarciu do większej grupy klientów klasy enterprise, zwłaszcza w USA.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału