Railport DB Cargo Spedkol w Kędzierzynie-Koźlu oficjalnie otwarty

6 godzin temu

Spółka z Grupy DB Cargo Polska z końcem czerwca uroczyście otworzyła swoją najnowszą inwestycję. Terminal w kluczowej lokalizacji w południowej Polsce obsłuży około 4 000 wagonów rocznie.

Railport to terminal przeznaczony przede wszystkim do realizacji przeładunków i magazynowania wyrobów stalowych, np. kręgów stalowych, blach płaskich, walcówki, kształtowników oraz innych materiałów. Dodatkowo istnieje możliwość prowadzenia operacji intermodalnych związanych z przeładunkami i magazynowaniem kontenerów.

– Atutem tej inwestycji jest zaawansowana infrastruktura oraz dogodne położenie. Dzięki temu nasz terminal oferuje operatorom konkurencyjne rozwiązania logistyczne – mówi Tomasz Iwański, prezes DB Cargo Spedkol.

– Railport jest efektem ciężkiej pracy zespołu projektowego spółek Grupy DB Cargo Polska. Owocem tego zaangażowania jest jedna z najważniejszych inwestycji Grupy ostatnich lat – terminal, który jest dla nas szansą rozwoju i bramą na nowe rynki i usługi – mówi Paweł Pucek, przewodniczący rady nadzorczej DB Cargo Spedkol oraz członek zarządu DB Cargo Polska. Inwestycja realizowana była przez konsorcjum firm Infra SILESIA (spółka z Grupy DB Cargo Polska) oraz Polimex Infrastruktura. Budowa rozpoczęła się w lutym 2024 roku, a pierwsze ładunki wjechały na terminal późną wiosną 2025.

Dane techniczne terminala: Hala przeładunkowa o powierzchni 7 100 m², możliwość przeładunku 200 000 t stali rocznie. Maksymalne wymiary kręgów: średnica – 2 700 mm, szerokość – 2 300 mm, waga – 42 000 kg. Suwnice dwudźwigarowe o udźwigu 35 t i 47 t. Przeładunki w relacji: wagon – magazyn, magazyn – samochód, wagon – samochód i v.v. Magazynowanie wewnątrz hali oraz możliwość magazynowania na placu zewnętrznym. Plac składowy: 7 400 m² Nawierzchnie utwardzone: 4 200 m²

Idź do oryginalnego materiału