Reklamy Nike, Superdry i Lacoste zakazane w Wielkiej Brytanii. ASA: „Wprowadzające w błąd” twierdzenia o ekologii

1 godzina temu

Brytyjska Agencja ds. Standardów Reklamy (ASA) zakazała emisji reklam marek Nike, Superdry i Lacoste, uznając, iż komunikaty dotyczące ekologicznych adekwatności ich produktów były wprowadzające w błąd. Według regulatora wszystkie trzy firmy wykorzystywały w płatnych reklamach Google takie określenia jak „zrównoważony”, „zrównoważone materiały” czy „zrównoważony styl”, nie przedstawiając żadnych dowodów potwierdzających te twierdzenia – informują zachodnie media i portale społecznościowe.

Nieprecyzyjne deklaracje w reklamach marek modowych

Reklama Nike, promująca tenisowe koszulki polo, odwoływała się do „zrównoważonych materiałów”. Firma tłumaczyła przed ASA, iż komunikat był „ogólnie sformułowany” i miał sugerować, iż zrównoważony charakter dotyczy jedynie części oferty, a nie wszystkich produktów dostępnych w sprzedaży.

Podobny zarzut postawiono marce Superdry, która zachęcała klientów do „odblokowania garderoby łączącej styl i zrównoważony rozwój”. Firma wskazywała, iż jej celem było podkreślenie szerokiej gamy produktów posiadających „cechy i certyfikaty zrównoważonego rozwoju”.

Z kolei Lacoste, której reklama promowała „zrównoważoną” odzież dziecięcą, poinformowała, iż od lat pracuje nad redukcją śladu węglowego wszystkich swoich produktów. Jednocześnie marka przyznała, iż określenia „ekologiczny”, „zrównoważony” oraz „przyjazny dla środowiska” są „bardzo trudne do uzasadnienia”.

ASA: brak solidnego uzasadnienia ekologicznych deklaracji

Agencja przypomniała, iż zgodnie z brytyjskim kodeksem reklamowym wszystkie twierdzenia dotyczące ochrony środowiska muszą być jasne, precyzyjne oraz „poparte solidnym uzasadnieniem”. ASA zwróciła też uwagę, iż żadna z firm nie przedstawiła dowodów potwierdzających, iż reklamowane produkty nie wywierają negatywnego wpływu na środowisko w całym cyklu życia.

Zakaz dla Betway – reklama z Lewisem Hamiltonem skierowana do niepełnoletnich

W osobnym postępowaniu ASA zakazała również reklamy firmy hazardowej Betway z udziałem gwiazdy Formuły 1, Sir Lewisa Hamiltona. Regulator uznał, iż przekaz może być atrakcyjny dla osób poniżej 18. roku życia. Betway nie kwestionował, iż Hamilton jest popularny wśród nieletnich, jednak argumentował, iż sposób jego przedstawienia – bez widocznej twarzy czy sylwetki od przodu – ogranicza tę atrakcyjność.

ASA oceniła jednak, iż konsumenci, w tym osoby niepełnoletnie, bez trudu rozpoznają w reklamie słynnego kierowcę Formuły 1, co narusza obowiązujące zasady dotyczące marketingu usług hazardowych.

Źródła: The Guardian, ASA, Fashion United, X

Idź do oryginalnego materiału