OLIO Poznań to kolejna odsłona popularnej sieci pizzerii neapolitańskich, która kontynuuje wizualną ewolucję marki – z coraz odważniejszym podejściem do detalu i scenografii. To wnętrze, które nie sili się na włoski pastisz – zamiast tego buduje własny język estetyczny.
Miękkie formy, pudrowe róże, wyplatane lampy i florystyczne instalacje tworzą przestrzeń lekką, ale pełną charakteru. Terrazzo, naturalna sklejka i subtelne łuki przeplatają się z neonowym światłem i pastelowymi akcentami, które balansują pomiędzy słodyczą a stylem.

Dominującym elementem wnętrza jest długa, dwustronna kanapa, która dzieli lokal na dwie części i organizuje przestrzeń. Projekt został dopasowany do wysokiego wnętrza kamienicy oraz charakterystycznych filarów, których forma zainspirowała rytm geometrycznych podziałów we wnętrzu. Mimo wielu nowych akcentów, nie brakuje tu charakterystycznych cech, które już wcześniej definiowały Olio: ciepła, lekkości i przytulności – tym razem ukazanych z nieco innej perspektywy.



– Projektowanie wnętrza tej lokalizacji było dla mnie ogromną przyjemnością. kooperacja z właścicielką marki, która jasno komunikuje swoje potrzeby, a jednocześnie daje przestrzeń do interpretacji, pozwoliła stworzyć miejsce autentyczne i pełne dobrej energii. Kluczem do stworzenia idealnej przestrzeni było uważne słuchanie potrzeb inwestora i znalezienie wspólnego języka. Mam do tego wnętrza szczególny sentyment – to właśnie od realizacji w Poznaniu rozpoczęła się moja przygoda z projektami dla Olio – mówi autorka projektu, Iwona Wilkosz, prowadząca pracownię I Włala!










