Shell Polska nie planuje sprzedaży sieci stacji w Polsce

1 tydzień temu

Shell nie rozważa sprzedaży polskiej sieci stacji, a jej funkcjonowanie nie ma związku z ewentualnym procesem sprzedaży udziałów w niemieckiej rafinerii PCK Schwedt, poinformował prezes Shell Polska Piotr Kuberka.

„Nie komentujemy spekulacji; funkcjonowanie polskiej sieci stacji Shell nie ma żadnego związku z procesem zbywania przez Shell udziałów w rafinerii w Schwedt” – powiedział Kuberka w rozmowie z ISBnews pytany o to, czy Shell rozważa sprzedaż stacji w Polsce w związku z ewentualną sprzedażą udziałów w niemieckiej rafinerii, w kuluarach XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EKG) w Katowicach.

Zapewnił jednocześnie, iż Shell realizuje w Polsce zakładany plan rozwoju.

„Nadal rozwijamy sieć Shell, choć odeszliśmy od koncentrowania się na liczbie stacji, w tej chwili chcemy się skupić na wartości dodanej i osiąganiu przez nasze stacje odpowiednich wyników. Z nikim nie ścigamy się na miejsce zajmowane na rynku, fakt czy będziemy dysponować trzecią czy czwartą największą siecią w kraju to kwestia wtórna i nie jest dla nas miernikiem sukcesu rynkowego” – podsumował Kuberka.

Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2023 roku firma zarządzała siecią 461 stacji.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału