Siemens i SBB podpisują długoterminową umowę ramową dotyczącą cyfryzacji szwajcarskiej infrastruktury kolejowej

3 godzin temu

Siemens Mobility i Szwajcarskie Koleje Federalne promują cyfryzację infrastrukturą kolejową i podpisały strategiczną umowę ramową, która stanowi podstawę dla bardziej nowoczesnego i wydajnego systemu kolejowego w Szwajcarii. Dzięki rozwiązaniu Signaling X logika nastawni jest inteligentnie przenoszona do centralnych centrów danych, co zapewnia cyfryzację operacji kolejowych od podstaw. Celem jest zwiększenie wydajności operacyjnej oraz stworzenie zrównoważonej
i wysoce wydajnej infrastruktury mobilności.

Umowa ramowa obejmuje budowę cyfrowych urządzeń nastawczych, w tym sprzętu i oprogramowania, a także kompleksowe usługi, takie jak rozwój, szkolenia i wsparcie. Umowa została zawarta na okres dziesięciu lat i może być przedłużona trzykrotnie, każdorazowo o pięć lat.

500 nastawni do modernizacji

Ponadto partnerzy uzgodnili 25-letnie utrzymanie w celu zapewnienia płynnego i niezawodnego działania. W trakcie realizacji projektu zmodernizowanych zostanie około 500 nastawni, a około 80 procent istniejących systemów zostanie wymienionych w ciągu najbliższych 20 lat. Uruchomienie pierwszych cyfrowej nastawni planowane jest na 2029 rok. W trakcie trwania umowy zamówienia na dostawę poszczególnych nastawni będą przyznawane na bieżąco.

Cieszymy się, iż wraz z SBB możemy kształtować przyszłość szwajcarskiej kolei. Sercem tej transformacji są wirtualne systemy sterowania ruchem kolejowym. Dzięki Signaling X logika sterowania ruchem kolejowym jest inteligentnie przenoszona do centralnych centrów danych, co pozwala na całkowitą cyfryzację operacji kolejowych. Ta przełomowa technologia nie tylko znacznie zwiększa przepustowość i niezawodność sieci, ale także w decydujący sposób przyczynia się do realizacji celów klimatycznych SBB. Zapewniając gwarantowaną dostępność systemu na poziomie choćby 100 procent, pomagamy osiągnąć nasz wspólny cel: więcej pociągów kursujących w krótszych odstępach czasu dla transportu pasażerskiego i towarowego w Szwajcarii – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.

Szwajcaria jest kolejnym europejskim krajem po Norwegii, która w kompleksowy sposób podchodzi do digitalizacji infrastruktury kolejowej kraju, wprowadzając technologie cyfrowe Siemensa. Cyfryzacja infrastruktury, w tym np. nastawni wspiera optymalizację kosztów inwestycyjnych oraz operacyjnych, zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego oraz adresuje obecne wyzwania zarządców infrastruktury w zakresie zmieniających się trendów. Co ważne, nowe technologie cyfrowe wspierają także współistnienie i integrację pomiędzy zainstalowanymi już rozwiązaniami w infrastrukturze kolejowej, a tymi, które dopiero będą implementowane w warstwie bezpieczeństwa, zarządzania i sterowania ruchem. Warto stawiać na sprawdzonych i rzetelnych partnerów realizując duże projekty infrastrukturalne na kolei w Europie, w tym także w Polsce także z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych – powiedział Adam Szymankiewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Siemens Mobility sp. z o.o.

Siemens Mobility w Szwajcarii

Jako sprawdzony partner Szwajcarskich Kolei Federalnych (SBB) Siemens Mobility od dziesięcioleci jest mocno zakorzeniony w Szwajcarii z całym swoim łańcuchem wartości. Firma wykazała się swoim doświadczeniem w wielu projektach uruchomieniowych w dziedzinie technologii sterowania i sygnalizacji, w tym w przypadku bardzo złożonych systemów. Doświadczeni lokalni pracownicy zajmują się całym cyklem życia projektu, w tym opracowaniem, planowaniem projektu, produkcją, montażem, uruchomieniem, wsparciem, zarządzaniem przestarzałością i logistyką części zamiennych. Ta wszechstronna wiedza specjalistyczna jest kluczowym czynnikiem sukcesu długotrwałej współpracy z SBB.

Siemens Mobility posiada również dużą bazę instalacyjną w SBB i opracował jasną ścieżkę ewolucyjnej migracji tych platform w kierunku docelowej architektury. Takie podejście gwarantuje, iż istniejąca infrastruktura może zostać efektywnie i w sposób zrównoważony dostosowana do przyszłych celów SBB.

Spółka Siemens Mobility i poprzedzające ją firmy udowodniły w ciągu ostatnich 100 lat, iż potrafią z powodzeniem i niezawodnie realizować długoterminowe zobowiązania. Sieć kolejowa SBB obejmuje 3266 kilometrów, co czyni ją największą siecią o standardowej szerokości torów w Szwajcarii, wykorzystywaną zarówno do transportu pasażerskiego, jak i towarowego.

Fot. Siemens Mobility

Zobacz również:

CARGOUNIT z kompleksową umową serwisowąna utrzymanie lokomotyw Siemens Mobility
Siemens Mobility podsumowuje targi TRAKO 2025
Idź do oryginalnego materiału