Siemens Mobility podpisuje umowę ramową ze szwajcarskim BLS na modernizację ETCS poziomu 2

5 godzin temu

Siemens Mobility i szwajcarski BLS Netz AG zawarli długoterminową umowę ramową o wartości 110 mln euro. Kontrakt obejmuje modernizację istniejącej technologii sterowania i bezpieczeństwa w celu spełnienia najnowszego standardu Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS poziom 2). Siemens Mobility dostarczy najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa dla sygnalizacji kabinowej, a także technologię sterowania pociągiem. W pierwszej kolejności regionalna linia kolejowa między szwajcarskim Bernem a Schwarzenburgiem zostanie wyposażona w tę zaawansowaną technologię. Przyznana kwota obejmuje opcje dla dodatkowych projektów, które mają zostać wdrożone w ciągu następnej dekady zgodnie z koncepcją wdrożenia BLS ERTMS dla sygnalizacji kabinowej.

Siemens Mobility jest dla nas optymalnym dostawcą, z przekonującym kompletnym rozwiązaniem, które ustanowi standard w Szwajcarii dla wysokowydajnych linii regionalnych opartych na ETCS poziomu 2. Wspólny projekt jest podstawą dla dalszych inicjatyw BLS i przemysłu w Szwajcarii, zgodnie z koncepcjami wdrażania ERTMS – Daniel Pixley, dyrektor ds. automatyzacji w BLS Netz AG.

BLS AG modernizuje swoją 17-kilometrową linię między Bern Fischermätteli i Schwarzenburg, przechodząc z systemu ETCS poziomu 1 na bezsygnałowy system ETCS poziomu 2. Technologia ta umożliwia bezpośrednią transmisję wszystkich informacji o torze do wyświetlacza w kabinie maszynisty. Projekt referencyjny ma na celu osiągnięcie znacznego wzrostu przepustowości dla regionalnych operacji kolejowych. Wyzwanie polega na połączeniu tras miejskich i wiejskich, a także licznych przejazdów kolejowych. Aby maksymalnie skrócić czas zamykania przejazdów kolejowych i zminimalizować zakłócenia w ruchu drogowym, Siemens Mobility wdraża nowy inteligentny system zarządzania przejazdami kolejowymi. Modernizacja zapewnia szereg korzyści: Zmniejsza liczbę wymaganych systemów blokad, upraszcza konserwację systemu i stwarza warunki wstępne do rozbudowy. Pierwsze uruchomienie nowego systemu planowane jest na 2029 r.

BLS Netz AG ufa naszemu doświadczeniu, aby wyposażyć swoją regionalną linię Bern-Schwarzenburg w najnowocześniejszą technologię ETCS poziomu 2. Zintegrujemy i spełnimy specyficzne wymagania linii, która przebiega zarówno przez obszary miejskie, jak i wiejskie – od zoptymalizowanych czasów zamykania przejazdów kolejowych po wydajne sterowanie ruchem. Długoterminowa umowa ramowa zapewnia również bezpieczeństwo planowania i umożliwia sprawne wdrażanie przyszłych modernizacji – Marc Ludwig, CEO Siemens Mobility Rail Infrastructure.

O sieci kolejowej BLS Netz AG

Sieć kolejowa BLS Netz AG obejmuje 424 km, co czyni ją drugą co do wielkości siecią normalnotorową w Szwajcarii po sieci SBB. Obsługuje ona przewozy pasażerskie i towarowe. Założona w 1906 r. firma, pierwotnie nazwana „Bern-Lötschberg-Simplon Railway”, jest uważana za pioniera szwajcarskiego transportu kolejowego. Jednym z kamieni milowych było otwarcie tunelu Lötschberg Base Tunnel w 2007 r., który na długości 34,6 km jest jednym z najdłuższych tuneli kolejowych na świecie. Jako druga co do wielkości firma kolejowa w Szwajcarii, BLS przewozi ponad 67 mln pasażerów rocznie i odgrywa kluczową rolę w transporcie kolejowym.

Fot. Siemens Mobility

Zobacz również:

Siemens Mobility na targach Rail Business Days 2025
Laude Smart Intermodal S.A.zamawia dwie lokomotywy Vectron MS od Siemens Mobility
Idź do oryginalnego materiału