Tramwaje Śląskie powierzyły firmie Silesia Invest przebudowę infrastruktury tramwajowej w Będzinie i Dąbrowie Górniczej. Kontrakt warty 28,83 mln zł brutto podpisano w środę 17 grudnia 2025 r. w Arenie Będzin.
Kontrakt obejmuje 4 zadania realizowane w formule „projektuj i buduj”:
- w Będzinie prace skoncentrują się wzdłuż al. H. Kołłątaja. Na odcinkach od „Nerki” do ul. Paryskiej oraz od ul. Koszelew do granicy z Dąbrową Górniczą odnowione zostaną zarówno torowisko, jak i sieć trakcyjna
- na fragmencie pomiędzy ul. Paryską a ul. Koszelew wymieniona zostanie wyłącznie sieć trakcyjna
- po stronie Dąbrowy Górniczej przebudowane będzie torowisko wzdłuż DW 910 – od pętli KWK Paryż do granicy administracyjnej
Łącznie zmodernizowanych zostanie 6,5 km toru pojedynczego oraz 4,35 km sieci trakcyjnej. Faza projektowa potrwa 12 miesięcy a na realizację robót budowlanych, przewidziano 15 miesięcy.
Nie jest to pierwsza tramwajowa umowa dotycząca inwestycji na terenie Będzina. Przed Tramwajami Śląskimi i Wykonawcą ponad dwa lata pracy projektowo wykonawczej. Realizowany odcinek pomiędzy będzińską „Nerką” a Dąbrową Górniczą z pewnością poprawi bezpieczeństwo, komfort użytkownikom transportu publicznego i zmieni wizerunkowo przestrzeń naszego miasta – powiedziała Aneta Złocka, wiceprezydent Będzina.
Zakontraktowane zadania zostaną zrealizowane w ramach projektu pn. Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii – Etap I z wykorzystaniem środków unijnych.


Fot. Tramwaje Śląskie
Zobacz również:

3 godzin temu







