Alior Bank wkracza na muzyczną scenę, realizując jeden z najbardziej oryginalnych projektów w swojej historii. Razem z artystami – zespołem PRO8L3M i Anitą Lipnicką – łączy muzykę z nowoczesnym podejściem do finansów. W ramach działań przewidziano m.in. szeroką obecność ATL, BTL i digital, współpracę z influencerami oraz limitowaną kartę płatniczą.
Osią wszystkich działań jest muzyka, wokół której Alior Bank buduje doświadczenia konsumentów. Kluczowym elementem jest premierowy utwór Nie bój się bać wyprodukowany we współpracy z zespołem PRO8LEM i Anitą Lipnicką – reinterpretacja piosenki z repertuaru Varius Manx Pocałuj noc, śpiewanej niegdyś przez wokalistkę. Trafił on na najnowszy album zespołu PRO8L3M, a jego refren został użyty w spocie telewizyjnym z udziałem artystki, promującym Alior Konto. W teledysku obok wykonawców pojawia się ikona banku – Pan w meloniku oraz limitowana karta ALIOR BANK x PRO8L3M.
– Nasz projekt to wyraz strategii Banku, który łamie stereotypy dotyczące bankowości i odważnie sięga po nowe formy wyrazu. Chcemy tworzyć historię, z rozmachem, w spektakularny sposób. Wybór artystów nie jest więc przypadkowy. Połączenie bezkompromisowego i szczerego przekazu PRO8L3Mu z autentycznością, pozytywną energią i pewnością siebie Anity Lipnickiej to naturalny duet, który doskonale wpisuje się w filozofię Alior Banku. W ten sposób udowadniamy, iż jesteśmy nie tylko instytucją finansową, ale też naturalnym partnerem społeczności opartych na wspólnych pasjach i wartościach – mówi Magdalena Lewicka, Dyrektor Departamentu Marketingu i Relacji z Klientem w Alior Banku.
W ramach projektu Alior Bank wydał wraz z zespołem PRO8L3M unikatową kartę płatniczą z grafiką inspirowaną ilustracją z okładki nowego albumu zespołu. Kartę można otrzymać, zakładając dowolne konto w Alior Banku od 1.10 do 31.12.2025 r.
– Po raz pierwszy w historii banku stworzyliśmy kartę wspólnie z zespołem muzycznym i mamy nadzieję, iż stanie się ona przedmiotem kolekcjonerskim – mówi Anna Jaworska-Winiarz, Menedżer Zespołu Marketingu w Alior Banku, dodając, iż – karta łączy w sobie funkcjonalność – posiada specjalne wycięcie dla osób z niepełnosprawnością wzroku i bezpieczeństwo – wszystkie dane dot. karty oraz jego posiadacza zostały umieszczone na rewersie, z unikatowym designem dla fanów muzyki i klientów banku.
Poza rozbudowaną częścią muzyczną projektu Alior Bank będzie prowadzić szerokie działania ATL, BTL i digital pod hasłem „Z Alior Kontem zyskujesz więcej – Spróbuj choć raz”. Główną bohaterką kampanii reklamowej jest Anita Lipnicka występująca w spocie telewizyjnym, a także we wszystkich materiałach kampanii – od ulotek i plakatów po witryny oraz inne nośniki OOH.
Reklamy będzie można zobaczyć w najpopularniejszych stacjach TV, na VOD, YT oraz w kinach w całej Polsce. Kampanii towarzyszyć będą szeroko zakrojone działania w internecie i mediach społecznościowych, współprace z influencerami, konkursy, a także sponsoring koncertu otwierającego trasę koncertową zespołu PRO8L3M.
– Celem banku jest, aby klienci zostali z marką na długo, ale nie z przyzwyczajenia, tylko z przekonania. w tej chwili nie wystarcza już dobra jakość produktów i usług. Konsumenci chcą, żeby marki budowały doświadczenia wpisujące się w ich styl życia. To on jest podstawą relacyjności, która przekłada się na lojalność klientów i tworzy pozytywny wizerunek marki. Realizując ten projekt, chcemy udowodnić, iż Alior Bank to partner w codziennym życiu – obecny nie tylko przy finansowych decyzjach, ale też w momentach, które tworzą poczucie wspólnoty – mówi Katarzyna Falkiewicz, Menedżer Zespołu Marketingu w Alior Banku.
Za kampanie odpowiedzialne są agencje: Buzzgrow i PZL.
Link do teledysku: https://www.youtube.com/embed/sPvrZziccek
Link do spotu: https://www.youtube.com/embed/8rn4WQlHbMg