W Sulejówku zakończyła się budowa drugiego tunelu drogowego pod torami kolejowymi. Nowy obiekt znajduje się w ciągu ulic Przejazd i Krasińskiego (droga powiatowa nr 2284W), w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego. Inwestycja, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Nowy tunel, o długości 90 metrów, powstał pod linią kolejową nr 2 Warszawa – Terespol. Umożliwia bezkolizyjny przejazd samochodów, a także wygodne poruszanie się pieszym i rowerzystom – w tunelu znajdują się dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżka rowerowa oraz windy dla osób z ograniczoną mobilnością. Za realizację zadania odpowiadała firma ZRK-DOM.
Inwestycje z Krajowego Planu Odbudowy przyczyniają się do poprawy jakości życia mieszkańców, a nowy tunel w Sulejówku jest tego doskonałym przykładem. Miasto bez korków oraz komfortowe i bezpieczne podróżowanie to wymierne efekty, pokazujące, jak ważne są inwestycje w infrastrukturę dla rozwoju naszego kraju – podkreślił Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
To już drugi tunel w mieście, który poprawia bezpieczeństwo i płynność ruchu. Od dwóch lat mieszkańcy korzystają z podobnego rozwiązania w ciągu al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 638), zbudowanego we współpracy z Powiatem Mińskim i Miastem Sulejówek.
Otwarcie drugiego tunelu w Sulejówku to kolejny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróży. Dzięki tej inwestycji, kierowcy mogą cieszyć się płynniejszym ruchem, a pociągi kursują bez zakłóceń. To dowód na nasze zaangażowanie w rozwój infrastruktury kolejowej – powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy tunel w Sulejówku wpisuje się w szerszy program PLK S.A. na Mazowszu, gdzie powstają bezkolizyjne skrzyżowania drogowo-kolejowe m.in. w Warszawie (ul. Karczunkowska, ul. Chełmżyńska, ul. Marsa, dzielnica Wesoła), w Pruszkowie, Otwocku, Wołominie, Zielonce, Legionowie, Łochowie, Teresinie oraz pieszy wiadukt w Ciechanowie.
Fot. PKP PLK
Zobacz również: