Marki Sunset Suits i Giacomo Conti, oferujące klasyczną modę męską, skupiają się na różnych elementach rozwoju. Sunset Suits bardzo mocno stawia na otwarcia nowych salonów, a Giacomo Conti modernizuje istniejące salony dostosowując je do nowego konceptu wizualnego marki.
Sunset Suits to marka, która już od ponad 30 lat cieszy się w Polsce uznaniem mężczyzn szukających eleganckiej, klasycznej odzieży na każdą okazję. Łącząc ponadczasową elegancję z klasycznymi, ale i modnymi wzorami oferuje produkty, które zaspakajają gusta już kolejnego, bardzo wymagającego pokolenia milenialsów.
W minionym roku marka Sunset Suits kontynuowała rozwój swojej sieci salonów, otwierając nowe w Galerii Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim, CH Wzorcownia we Włocławku, CH Posnania w Poznaniu, a także obiektach outletowych firmy Neinver w Warszawie Ursusie i Krakowie. Te nowe otwarcia to nie tylko poszerzenie dostępności marki, ale także jej umocnienie na rynku mody męskiej w Polsce.
– Zmiana trybu pracy na częściowy home office, coraz większa dominacja strojów casualowych w otoczeniu zawodowym, czy na uroczystościach prywatnych i rodzinnych – to już od kilku lat wielkie wyzwania stawiane dla naszej branży – powiedział Zbigniew Markowski, jeden z właścicieli marek Giacomo Conti i Sunset Suits.
– Tym bardziej cieszy nas fakt, iż wcześniej otwarte salony w Luboniu, Stalowej Woli, Opolu i Lesznie odnotowują wzrostową tendencję obrotową – dodaje Karol Olejniczak, drugi z właścicieli marek Giacomo Conti i Sunset Suits.
Wynik ten świadczy o tym, iż klienci – pomimo ww. tendencji coraz liczniej obdarzają zaufaniem markę, która stawia na wysoką jakość, elegancję i indywidualne podejście do każdego klienta. W naszych salonach może on zawsze liczyć na fachowe i kompleksowe doradztwo, a szeroka gama rozmiarów i możliwość bezpłatnych korekt krawieckich sprawiają, iż mężczyzna w każdym wieku i każdej sylwetki znajdzie coś dla siebie. Salony Sunset Suits to także piękna, utrzymana w naturalnych odcieniach drewna przestrzeń, z nutką eleganckiej, dostojnej szarości. Chcemy, by nasze wnętrza korespondowały z najwyższą jakością naszych produktów i usług.
Czas na kolejne lokalizacje
Sunset Suits to marka, która dobrze radzi sobie w mocnym otoczeniu konkurencyjnym, w obiektach outletowych oraz większych galeriach handlowych zlokalizowanych w miastach dużej i średniej wielkości. Wszędzie tam mamy do czynienia z klientem, ceniącym nas za jakość tkanin oraz staranne w każdym calu krawiectwo.
Bardzo ostrożnie wybieramy przy tym nowe lokalizacje naszych salonów, decydując się tylko na obiekty, które są główną destynacją w mieście dla klienta poszukującego eleganckich, modnych lub ponadczasowych kreacji na co dzień, ale także na wyjątkowe i ważne wydarzenia w swoim życiu jak śluby, komunie czy bale maturalne oraz studniówki – podkreślają właściciele marki.
Nowa aranżacja salonów Giacomo Conti
Pomimo dużej konkurencji na rynku mody męskiej udaje nam się także utrzymać mocną pozycję marki Giacomo Conti na rynku. Nieustannie dbamy też o stan techniczny naszych salonów, przebudowując i dostosowując je do najnowszego konceptu aranżacji. Do naszych ostatnich realizacji należały przebudowa salonu w CH Forum w Gliwicach, Bielawy w Toruniu, powiększenie salonu w outlecie w Luboniu i relokacja w CH Bonarka w Krakowie oraz otwarcie w nowej lokalizacji w outlecie w Gliwicach. Licząca ponad 70 salonów sieć tej marki może poszczycić się już ogromną i na szczęścia stale rosnącą grupa wiernych klientów. Obserwujemy to zarówno w salonach, funkcjonujących od kilkunastu lat, ale także tych otwartych 2-3 lata temu.
Nieustannie dbamy także o nasz sklep internetowy. Obserwujemy bowiem ogromną synergię pomiędzy naszymi salonami stacjonarnymi, a sklepem online. Dzięki naszej już ponad 20 letniej obecności na rynku klienci zapoznali się na tyle dobrze z ofertą marki, iż coraz chętniej dokonują zakupów w kanale eCommerce.
Aktualne wyzwania dla mody męskiej
Pomimo z roku na rok zmniejszającej się inflacji obserwujemy od czasu pandemii niepokojący i nieprzerwany wzrost koszt mediów, personalnych, a co za tym idzie szeroko rozumianych kosztów utrzymania salonów. – Wymusza to na nas – przedsiębiorcach nieustanne optymalizacje kosztów, w tym renegocjacje umów najmu słabszych obrotowo salonów. Zdajemy sobie sprawę, iż nie wszyscy wynajmujący są na to gotowi i czasami musimy podjąć trudną decyzję o zamknięciu salonu. W ubiegłym roku zamknęliśmy na szczęście tylko jeden salon w galerii w Kielcach. Ciekawi jesteśmy jak zakończą się nasze tegoroczne renegocjacje? – stwierdził Zbigniew Markowski.
– Od ubiegłego roku odnotowujemy ponadto spadek frekwencji w wielu galeriach handlowych, a przez to i w naszych salonach Giacomo Conti. W niektórych z nich na szczęście rekompensowany jest on większym koszykiem zakupowym. Klient kupuje wprawdzie rzadziej, jego zakupy są jednak przemyślane, a wydatki często większe. Jest zatem świadomy swoich potrzeb, ale i coraz bardziej wymagający. Oczekuje najlepszej jakości i doradztwa na najwyższym poziomie. Wymusza to na nas coraz większe nakłady marketingowe nie tylko na terenie galerii handlowych, ale także w lokalnej prasie, radiu, w mediach społecznościowych oraz targach mody. Modą męską zajmujemy się od ponad 20 lat, udało nam się w tym czasie przetrwać wiele różnorakich kryzysów na polskim rynku detalicznym. Pomimo nieustannych wyzwań udaje nam się cały czas rozwijać sieć salonów naszych obu marek. Wierzymy, iż w tej kwestii w kolejnych latach nic się nie zmieni – podsumował Zbigniew Markowski, współwłaściciel marek Giacomo Conti i Sunset Suits.”