TikTok Shop to usługa, która pozwala użytkownikom kupować produkty podczas oglądania transmisji "na żywo" - bez opuszczania aplikacji. Właściciel aplikacji - ByteDance - uruchomił ją parę lat temu w Wielkiej Brytanii, a w tej chwili na rynku w tym kraju - jak podaje "Rzeczpospolita" - działa na niej blisko 200 sprzedawców.
TikTok ma uruchomić w Polsce swój sklep
Z TikTok Shop mogą też korzystać m.in. mieszkańcy Chin, Francji, Włoszech, Niemczech i USA. Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita" ByteDance planuje uruchomić swój sklep także nad Wisłą. "Na celowniku ma być też Polska" - podaje gazeta.Reklama
"Polski rynek e-commerce jest dość specyficzny, z mocną pozycją Allegro, więc wejście tu będzie trudniejsze" - stwierdził rozmówca "Rz" zaznajomiony ze sprawą. Sebastian Błaszkiewicz z Univio w rozmowie z gazetą zauważył z kolei, iż dla pokolenia Z TikTok stanowi źródło m.in. inspiracji modowych, chociaż jak zaznaczył - w Polsce ten trend nie pozostało aż tak widoczny. Jak wyjaśnił - młodzi ludzie używają aplikacji także do wyszukiwania informacji o produktach i markach.
OpenAI szykuje zakupową rewolucję
Zdaniem "Rz" i jej rozmówców prawdziwa rewolucja ruszy jednak nie za sprawą TikToka, a sztucznej inteligencji. Amerykańska firma Emarketer zrealizowała badanie, z którego wynika, iż 45 proc. konsumentów podczas robienia zakupów w sieci korzysta z pomocy chatbotów. OpenAI od niedawna umożliwia kupowanie wprost ze swojego narzędzia - ChataGPT. "Wszyscy zaobserwujemy już przed końcem roku całkowitą zmianę sposobu dokonywania zakupów" - stwierdza w rozmowie z "Rz" prezes InPostu Rafał Brzoska i zaznacza, iż jego firma już się do tego przygotowuje i będzie "uczestniczyć w tej zmianie".