Toruń zdecyduje się na tramwaj na Lewobrzeże?

2 dni temu
Zdjęcie: Tramwaj na Lewobrzeże - jakie są możliwości? (fot. Michał Grossmann)


Prezydent Torunia powołał zespół ekspertów do przygotowania koncepcji przebiegu nowej linii tramwajowej na Lewobrzeże. Jakie są warianty dla trasy?

Tramwaj na Lewobrzeże – jakie są możliwości? (fot. Michał Grossmann)

Zespół ekspertów z zastępcą prezydenta miasta, Rafałem Pietrucieniem na czele, otrzymał czas do wakacji, aby opracować koncepcję trasy tramwajowej na Lewobrzeże. Ma ono uwzględnić zarówno przebieg tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Wisły, jak i analizę możliwości rozwoju sieci po prawej stronie miasta.

– Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu zlecił przygotowanie kompleksowego opracowania koncepcji doprowadzenia i przebiegu tras tramwajowych po lewobrzeżnej części Torunia, uwzględniając również analizę możliwości rozwoju istniejącej sieci tramwajowej w prawobrzeżnej części miasta – mówi Paweł Gulewski, prezydent Torunia. – Oczekuję, iż w lipcu lub sierpniu bieżącego roku będziemy mogli poddać to opracowanie szczegółowym analizom. Podjąłem decyzję o powołaniu specjalnego zespołu. Jestem przekonany, iż dzięki współpracy doświadczonych specjalistów i ekspertów, uda nam się wypracować najlepsze rozwiązania, które przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców Torunia i uczynią nasze miasto jeszcze bardziej przyjaznym, także pod względem komunikacyjnym, dla mieszkańców.

Opracowanie dla rozwoju sieci tramwajowej na prawobrzeżnej części Torunia ma uwzględnić wykorzystanie połączeń tramwajowych między kluczowymi osiedlami i lokalizacjami, tak aby zwiększyć atrakcyjność i efektywność siatki połączeń. Do możliwości wliczają się:

  • połączenie tramwajowe osiedla JAR, przez osiedle Wrzosy Koniuchy wzdłuż ul. Szosa Chełmińska do ul. Długiej,
  • połączenia tramwajowe osiedla Chełmińskie Przedmieście w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. od skrzyżowania ul. Szosa Chełmińska z Trasą Prezydenta Władysława Raczkiewicza do pętli tramwajowej na osiedlu Bielany,
  • połączenie tramwajowe osiedla Bielany w śladzie planowej trasy średnicowej, tj. pętli tramwajowej na osiedlu Bielany do projektowanej zajezdni tramwajowej przy ul. Szosie Bydgoskiej,
  • połączenia tramwajowe pomiędzy pętlą Elana a pętlą Olimpijska w śladzie ulic Skłodowskiej-Curie i Olimpijska.

Ponadto analizie poddana jest zarówno możliwość wykorzystania istniejących już przepraw przez Wisłę, jak i planowanych nowych mostów.

Idź do oryginalnego materiału