Tunel do Czech przejdzie remont! Wróci całoroczne połączenie?

5 godzin temu

Tunel kolejowy w Unisławiu Śląskim czeka modernizacja, która ma umożliwić podróże z Wałbrzycha do Czech przez cały rok. jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pociągi przestaną być atrakcją tylko letnich miesięcy, a staną się wygodną opcją dla turystów i mieszkańców w każdej porze roku.

Tunel do Czech przejdzie modernizację

26-metrowy tunel kolejowy do Czech jest w tej chwili w złym stanie technicznym, co ogranicza prędkość pociągów do zaledwie 20 km/h. Planowana przebudowa zakłada całkowity demontaż torów, wzmocnienie konstrukcji tunelu, zamontowanie nowej nawierzchni torowej oraz oświetlenia. Po remoncie pociągi będą mogły przejeżdżać tunelem w Unisławiu Śląskim z prędkością aż 100 km/h, co znacząco skróci czas podróży i poprawi komfort pasażerów.

Rozpoczęcie prac nastąpi po podpisaniu umowy z wykonawcą, co zaplanowano na tegoroczny listopad. Czas realizacji zadania ma wynieść 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Koszt inwestycji szacowany jest na około 40 mln zł, a finansowanie pochodzi z budżetu państwa.

PKP PLK

Modernizacja tunelu to kolejny etap inwestycji prowadzonej na trasie Boguszów-Gorce – Mieroszów (granica państwa). Prace modernizacyjne na tej linii rozpoczęły się już w 2018 roku i od tego czasu wykonano szereg działań poprawiających przepustowość i bezpieczeństwo kolei. W latach 2019-2020 odnowiono dwa mosty w Kowalowej. Dzięki piaskowaniu, wzmocnieniu konstrukcji i odnowieniu nawierzchni mosty przeszły prawdziwą metamorfozę. Wartość tej inwestycji wyniosła około 13 mln zł.

Kolejnym ważnym krokiem była zakończona w zeszłym roku przebudowa wiaduktu nad drogą do Sokołowska. Prace te umożliwiły nie tylko poprawę warunków przejazdu pociągów, ale także wpłynęły pozytywnie na bezpieczeństwo drogowe – pod wiaduktem mogą teraz swobodnie przejeżdżać ciężarówki i pojazdy ratunkowe, co wcześniej było niemożliwe.

PKP PLK

Modernizacja to szansa na rozwój regionu i poprawę jakości transportu

Inwestycje te pokazują, iż modernizacja infrastruktury kolejowej, w tym kluczowego odcinka jak tunel do Czech, to nie tylko komfort podróżnych, ale także szansa na rozwój regionu i poprawę jakości transportu. W tym kontekście istotnym elementem jest również nowoczesny przystanek Boguszów-Gorce Dzikowiec, który kosztował ponad 3 mln zł i powstał dwa lata temu w ramach Programu Przystankowego. Dla miłośników górskich wycieczek przystanek ten to prawdziwy skarb – od nowej stacji do wieży widokowej na Dzikowcu jest tylko 2,5 kilometra. To nie tylko wygoda, ale także impuls do rozwoju turystyki w regionie.

Na odcinku 10 km od Boguszowa-Gorc Dzikowca do granicy państwa prędkość pociągów wzrosła z 30 km/h do 70 km/h dzięki gruntownej modernizacji torów. Dodatkowo na przystanku Unisław Śląski odnowiono krawędzie peronu i zamontowano nową wiatę, poprawiając komfort pasażerów. Wartość tych działań wyniosła około 20 mln zł.

Ostatnie lata przyniosły także znaczące skrócenie czasu przejazdu pociągów na trasie z Wrocławia do granicy z Czechami, co pozwoliło uruchomić szybkie połączenia do Pragi. Teraz kolej planuje przywrócenie całorocznych kursów do Mieroszowa i dalej – do czeskiego Meziměstí. Dzięki temu mieszkańcy i turyści zyskają wygodne, całoroczne połączenia kolejowe, co wpłynie na rozwój regionu i zwiększy jego atrakcyjność zarówno dla mieszkańców, jak i przyjezdnych.

Internet Muska w pociągach PKP? Intercity już przeprowadza testy

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału