Ubiegaj się o odszkodowanie za lot
Zdjęcie: lotnisko
Problemy z lotami to codzienność wielu podróżnych – opóźnienia, odwołania czy odmowa wejścia na pokład potrafią skutecznie zniweczyć plany, szczególnie jeżeli chodzi o wakacyjny urlop czy istotny wyjazd służbowy. Wciąż niewielu pasażerów wie, iż w takich przypadkach przysługuje im odszkodowanie finansowe.Zgodnie z unijnym prawem, jeżeli lot został opóźniony o co najmniej 3 godziny, odwołany na mniej niż 14 dni przed terminem lub linia lotnicza odmówiła wejścia na pokład, można otrzymać odszkodowanie – choćby do 600 euro. Co więcej, każdy pasażer ma prawo domagać się zwrotu dodatkowych kosztów, takich jak noclegi, transport czy wyżywienie, jeżeli powstały w wyniku zakłóceń lotu.Wyjaśniamy, jakie masz prawa jako pasażer, jak złożyć skuteczną reklamację i co zrobić, jeżeli linia lotnicza nie reaguje.