Uniqa w Polsce z wyższym ratingiem od agencji S&P Global Ratings

2 godzin temu

Agencja S&P Global Ratings podniosła rating kluczowych spółek UNIQA, w tym UNIQA w Polsce, do poziomu A+ ze stabilną perspektywą. Jednocześnie długoterminowy rating kredytowy UNIQA Insurance Group wzrósł do A.

Ocenę A+ ze stabilną perspektywą otrzymały spółki UNIQA w Polsce, UNIQA Österreich Versicherungen AG i UNIQA Re AG. To najwyższe oceny w historii Grupy UNIQA, które potwierdzają jej silną pozycję finansową, skuteczność realizowanej strategii oraz odporność na wyzwania rynkowe. Agencja doceniła pozycję Grupy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wskazując na dotychczasowy rozwój UNIQA w Polsce i potencjał dalszego wzrostu. Eksperci uzasadniają stabilną perspektywę silnie zdywersyfikowanym profilem działalności oraz utrzymaniem wysokiej adekwatności kapitałowej. Przewidują, iż Grupa UNIQA utrzyma w regionie CEE silny, ponadprzeciętny wzrost składek na poziomie 8 proc. lub więcej w latach 2026-2027.

Polska jest drugim co do wielkości rynkiem w Grupie UNIQA i największym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach UNIQA w Polsce konsekwentnie umacniała swoją pozycję. Na koniec 2024 roku składka przypisana brutto osiągnęła poziom 5,5 mld zł i była wyższa o 18,9 proc. rok do roku. Zysk brutto (wg standardu IFRS17) wyniósł 371,3 mln zł i jest najwyższym wynikiem w historii.

– Rating A+ zapewnia nam także lepszy dostęp do reasekuracji i finansowania oraz obniża koszt kapitału. Ma to bezpośrednie przełożenie na dalszy rozwój i inwestycje na rynku polskim. Dzięki temu będziemy mogli zwiększyć naszą odporność na różne czynniki ekonomiczno-społeczne, które dziś są trudne do przewidzenia – zaznacza Jakub Machnik, członek zarządu UNIQA w Polsce, odpowiedzialny za finanse i ryzyko.

Wraz ze zmianą ratingu z A na A+ dla spółek UNIQA, agencja S&P Global Ratings podniosła również rating dla dwóch wyemitowanych obligacji podporządkowanych UNIQA do poziomu BBB+, oraz długoterminowy rating kredytowy UNIQA Insurance Group do poziomu A.

Idź do oryginalnego materiału