Warszawa, 02.09.2025 (ISBnews) – Vercom odnotował 22,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 18,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 29,02 mln zł wobec 22,95 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 32,79 mln zł wobec 27,11 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wzrosła o 21% r/r do 33 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 114,07 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 115,91 mln zł rok wcześniej.
“Grupa utrzymuje wysoką dynamikę wzrostu – skorygowana EBITDA zwiększyła się o 21% r/r do 33 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 14% r/r do 62 mln zł, z kolei zysk netto wyniósł 23 mln zł, co oznacza wzrost o 24% r/r W minionym kwartale Vercom osiągnął istotny kamień milowy – liczba płacących klientów przekroczyła 100 tys.” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
“Przekroczenie 100 tys. klientów stanowi kolejny krok przybliżający nas do realizacji celów strategicznych. Niezmiennie koncentrujemy się na rozwoju na rynku międzynarodowym w segmencie Enterprise oraz na działaniach, które mają konsekwentnie przybliżać nas do poziomu miliona płacących klientów w obszarze SME. Praca, którą wykonaliśmy w obszarze produktowym, powinna zaprocentować w II półroczu, na które przypada szczyt sezonu sprzedażowego” – dodał prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w materiale.
Wzrost wyników finansowych Vercom w II kwartale był wspierany skutecznym pozyskiwaniem nowych klientów oraz rosnącym udziałem sprzedaży wysokomarżowych usług, w szczególności opartych o technologię RCS. W ciągu roku od pierwszych komercyjnych wysyłek RCS w usłudze zarejestrowało się ponad 100 wiodących marek konsumenckich w Polsce, w tym m.in. Blik, AliExpress, Reserved czy Samsung, podano także.
Spółka ocenia, iż “lawinowy wzrost zainteresowania usługą RCS to dobry prognostyk przed zbliżającym się szczytem sezonu na rynku e-commerce”.
“W II kwartale 2025 wypracowaliśmy wyniki zgodne z założeniami, i to pomimo utrzymujących się niekorzystnych tendencji w zakresie kursów walutowych, w których generujemy ponad połowę marży. Warto zauważyć, iż od dłuższego czasu skutecznie redukujemy poziom kosztów ogólnych poprzez upraszczanie struktury organizacyjnej oraz wykorzystanie rosnącego potencjału sztucznej inteligencji. Zaoszczędzone środki możemy przeznaczyć na rozwój nowych usług takich jak RCS Flow Studio i na promocję naszych marek na globalnym rynku” – podsumował dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik.
Ważnym wydarzeniem w kontekście strategii rozwoju na rynku globalnym w segmencie Enterprise było rozpoczęcie współpracy z Microsoft. Zaledwie kilka miesięcy od osadzenia usługi MessageFlow w Azure Marketplace Vercom pozyskał pierwszych płacących klientów ze Stanów Zjednoczonych oraz Europy.
Rozwój produktowy w segmencie SME jest ukierunkowany na realizację długofalowego celu, jakim jest osiągnięcie poziomu miliona płacących klientów. Chcąc zrealizować ten cel, spółka konsekwentne rozwija usługi poszerzające grono docelowych odbiorców. Po uruchomieniu dedykowanych lokalizacji na rynek hiszpański i polski oraz udostępnieniu klientom szeregu funkcjonalności opartych o sztuczną inteligencję, w minionym kwartale zakończono prace nad platformą sprzedaży cyfrowych produktów. Nowa usługa znacząco podniesie atrakcyjność usługi MailerLite dla społeczności twórców, jednego z najszybciej rosnących segmentów rynku, podano także.
W I poł. 2025 r. spółka miała 45,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 34,74 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 224,83 mln zł w porównaniu z 220,47 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 61,55 mln zł wobec 50,22 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 48,89 mln zł wobec 37,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. w tej chwili z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
(ISBnews)