Pierwsze połączenia węgierskiej linii z warszawskiego Modlina zostały uruchomione w 2012 roku, jednak Wizz Air po kilku miesiącach zrezygnował z tej lokalizacji koncentrując się na Lotnisku Chopina. Modlin stał się bazą operacyjną Rynaira, który podpisał kontrakt zakładający zwiększenie floty i liczby pasażerów do 5 mln rocznie do 2030 r. równocześnie zobowiązując się do zainwestowania 400 mln dol. w rozbudowę terminala.
Wizz Air wraca na lotnisko w Modlinie. Linia potwierdziła przypuszczenia
Węgierski tani przewoźnik Wizz Air potwierdził swój powrót na podwarszawskie lotnisko w Modlinie. Informacja ta została oficjalnie przekazana podczas konferencji prasowej dotyczącej "planów rozwoju działalności linii w Polsce centralnej", która odbyła się w piątek w Warszawie. Reklama
- Po zakończonych sukcesem negocjacjach, otwieramy nową bazę na lotnisku Warszawa-Modlin z dwoma samolotami. Otworzymy 11 nowych tras do 8 państw - powiedział Roland Tischner, dyrektor zarządzający Wizz Air Hungary, odpowiedzialny m.in. za polski rynek.
Plany te zdradzały już wcześniejsze deklaracje Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. CPK, który kilka tygodni temu zasugerował, iż "duży tani przewoźnik" zbliża się do finalizacji rozmów z zarządem portu.
Nowe trasy Wizz Aira. Tam polecimy z Modlina
Od 16 grudnia Wizz Air uruchomi nową trasę z Modlina do Palermo. Loty będą realizowane 3 razy w tygodniu - we wtorki, czwartki i soboty. Z Modlina polecimy również do Aten, Barcelony, Bergamo, Bergen, Brindisi, Kiszyniowa, Malty, Palermo, Pafos i Sofii, a od końca marca 2026 roku również do Alghero na Sycylii.
Przewoźnik planuje zbazować w Modlinie dwa samoloty typu Airbus A321neo. Dzięki nowym planom zatrudnienie u węgierskiego przewoźnika znajdzie kolejnych 80 osób.