Spółka Esotiq & Henderson, prowadząca sieć sklepów Esotiq, podsumowała wstępne wyniki obrotów za marzec 2025 roku. Firma uzyskała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 18,6 mln zł, co oznacza spadek o 9 proc. rok do roku. Natomiast dobrze poradził sobie e-commerce, który wygenerował w tym czasie wyższe przychody o 21 proc. Sprzedaż w kanale online wyniosła 5 mln zł.
Esotiq & Henderson wskazuje, iż jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły około 66,3 mln zł i były wyższe o ok 6 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ponad 23 mln zł i były wyższe o 61 proc. rok do roku.
Wyższa marża i większa sieć sprzedaży
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson w marcu 2025 wyniosła 71 proc. i była wyższa o 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w marcu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2025 r. wyniosła około 66 proc. i według szacunków była taka sama jak marża osiągnięta we właściwym okresie roku ubiegłego.
W marcu br. powierzchnia handlowa Esotiq & Henderson wynosiła 18 172 m kw. Tym samym powiększyła się o 2,2 proc. rok do roku.
Polski producent bielizny
Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Spólka zarządza siecią ponad 270 salonów w Polsce i 24 za granicą: w Niemczech, Ukrainie, Łotwie, Macedonii, Serbii, Słowacji i Mołdawii.
Prowadzi też sprzedaż przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace, zapewniające szerokie dotarcie do klientów. W 2011 roku firma została zadebiutowała na rynku NewConnect, a w 2015 przeszła na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.