InPost spodziewa się, iż rynek e-commerce w Polsce wzrośnie o maksymalnie 5% r/r w IV kwartale br., choć zastrzega, iż prognozowanie jest bardzo trudne, poinformował prezes Rafał Brzoska.
„Jest bardzo duży miks kompletnie rozbieżnych sygnałów. […] Październik u nas był powyżej naszych oczekiwań. Z danych pierwszych listopada […] wynika, iż jest poniżej oczekiwań – zwłaszcza sklepów internetowych” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej, pytany o oczekiwania co do rynku e-commerce w IV kw. w Polsce i za granicą.
„My założyliśmy w naszych prognozach [wewnętrznych], iż rynek [polski] w IV kwartale nie wzrośnie o więcej niż 5% rok do roku. Zobaczymy, to się zawsze okazuje dopiero w styczniu, jak mamy podsumowanie całego kwartału. Ale nie liczyłbym tutaj na jakieś fajerwerki w stylu 'polski rynek wzrośnie o 20% albo 15%’. To na pewno się nie wydarzy i już przyzwyczailiśmy się do tego. Polski rynek stabilizuje się na poziomie około 8-8,5% udziału [e-commerce w handlu ogółem] i teraz musi pokonać jakąś barierę. Ja ciągle wierzę, iż tą barierą będzie sztuczna inteligencja zaprzęgnięta w e-commerce, która obniży przede wszystkim koszt produktów e-commerce, co może spowodować, iż zaczniemy gonić Wielką Brytanię. W Wielkiej Brytanii jest to ponad 20% [udziału], dlatego właśnie dla nas Wielka Brytania strategicznie jest kompletnym 'no-brainerem'” – dodał.
Prezes poinformował też, iż IV kwartał zapowiada się rekordowo pod względem liczby uruchamianych nowych Paczkomatów.
„Do tej pory 12,9 tysiąca maszyn rozlokowaliśmy i to jeszcze nie koniec. IV kwartał zapowiada się rekordowo. Tygodniowo dzisiaj w samej Wielkiej Brytanii rozstawiamy 160 urządzeń i to urządzeń, które od razu są włączane do sieci” – podkreślił.
„Wyrównamy to, czego nie dowieźliśmy w Q3” – dodał.
Na koniec III kw. sieć punktów Out-Of-Home InPostu osiągnęła liczbę blisko 90 tys. lokalizacji, w tym niemal 57 tys. urządzeń Paczkomat.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews

7 godzin temu







