Już w blisko 12 tysiącach sklepów Żabka w całej Polsce można zwrócić opakowania kaucyjne i niekaucyjne. Dodatkowo od 5 listopada do 2 grudnia oddając butelki plastikowe i puszki można otrzymać 50 żappsów w aplikacji Żappka – to ponad dwa razy więcej niż dotychczas.
Od 1 października system kaucyjny objął butelki PET, metalowe puszki oraz szklane butelki wielokrotnego użytku. Dziś niemal wszystkie sklepy Żabka – czyli prawie 12 tysięcy placówek w całej Polsce – choć nie mają takiego prawnego obowiązku, są już częścią tego systemu. Na półkach dostępne są pierwsze opakowania oznaczone znakiem kaucji, a w sklepach zainstalowano już ponad 2500 maszyn do zwrotu butelek i puszek.
Klienci w sklepach Żabka mogą zwracać opakowania kaucyjne, jak i niekaucyjne – zarówno do maszyn, jak i w ramach zbiórki manualnej bezpośrednio u sprzedawcy, bez konieczności okazywania paragonu. Przy zwrocie opakowania kaucyjnego maszyna lub sprzedawca generuje kod, który uprawnia klienta do odbioru kaucji albo obniżenia o nią ceny zakupów.
Premiowanie żappsami
Od ponad dwóch lat klienci oddający butelki czy puszki w wybranych sklepach Żabka otrzymywali dodatkowe punkty w aplikacji Żappka. Od 1 października w ponad 10 tys. placówek za zwrot opakowań można było otrzymać 20 żappsów. Teraz, w okresie od 5 listopada do 2 grudnia, będzie to ponad dwa razy więcej, bo 50 żappsów. To wyjątkowa okazja, by skorzystać z ofert dostępnych w programie lojalnościowym aplikacji Żappka.
– System kaucyjny to ogromna zmiana organizacyjna dla wszystkich uczestników procesu. Zależy nam, aby każdy klient, niezależnie od tego, czy posiada opakowania ze znakiem kaucji, czy nie, mógł łatwo i wygodnie oddać je w najbliższej Żabce, blisko domu czy pracy. Wierzymy, iż te działania mają sens wtedy, gdy dobre nawyki stają się rutyną, którą wraz z naszymi klientami właśnie wypracowujemy – mówi Joanna Kasowska, Climate & Quality Protection Director w Żabka Polska. – Wdrożenie systemu wymagało od nas kompleksowego podejścia – od precyzyjnego dopracowania rozwiązań technologicznych, przez szczegółowe zaplanowanie logistyki, po przygotowanie narzędzi wspierających naszych franczyzobiorców. To złożony proces, dlatego akcje budujące większe zaangażowanie klientów dają nam dodatkową przestrzeń na naukę i doskonalenie – dodaje.
Dzięki wdrożeniu systemu klienci Żabki zyskają wygodny sposób oddawania opakowań, a franczyzobiorcy – nowy element oferty, który pozwoli im wyróżnić się na tle konkurencji. Dotąd, przez ponad dwa lata, sieć zebrała 18 mln sztuk opakowań.

5 godzin temu







