7 ofert w przetargu PLK na prace budowlane na linii kolejowej nr 104 – odcinek Tymbark – Limanowa

4 dni temu

Polskie Linie Kolejowe SA otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 – odcinek C1 tj. Tymbark – Limanowa. Krajowy zarządca infrastruktury zamierza przeznaczyć na realizację tej inwestycji 1,66 mld zł brutto (zakres podstawowy). Zgłosiło się 7 konsorcjów.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Konsorcjum firm:
– PORR SA (lider)
– PORR BAU GmbH (partner)
– Trakcja System sp. z o.o. (partner)
Całkowita cena:
1 702 320 000,00

Zakres podstawowy:
1 700 568 960,07

Opcja na interfejs:
1 751 039,93
2.Konsorcjum firm:
– MIRBUD SA (lider)
– PBS TRANSKOL sp. z o.o. (partner)
– ZRZESZENIE BUDOWLANE INTERBUDMONTAŻ (Ukraina), działająca przez oddział w Polsce (partner)
Całkowita cena:
1 553 767 292,58

Zakres podstawowy:
1 551 922 292,58

Opcja na interfejs:
1 845 000,00
3.Konsorcjum firm:
– GÜLERMAK SA (lider)
– INTOP Warszawa sp. z o.o. (partner)
Całkowita cena:
1 636 744 956,52

Zakres podstawowy:
1 634 838 456,52

Opcja na interfejs:
1 906 500,00
4.Konsorcjum firm:
– Budimex SA (lider)
– Budimex Kolejnictwo SA (partner)
– Ferrovial Construction (UK) Ltd. (partner)
Całkowita cena:
1 974 087 484,02

Zakres podstawowy:
1 972 242 484,02

Opcja na interfejs:
1 845 000,00
5.Konsorcjum firm:
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider)
– DOGUS INSAAT VE TICARET AS (partner)
– DOGUS CONSTRUCTION POLAND sp. z o.o. (partner)
Całkowita cena:
1 929 729 698,00

Zakres podstawowy:
1 927 884 698,00

Opcja na interfejs:
1 845 000,00
6.Konsorcjum firm:
– Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. (lider)
– PRIMOST POŁUDNIE sp. z o.o. (partner)
– URANPRES, spol s r.o. (partner)
Całkowita cena:
1 896 182 571,90

Zakres podstawowy:
1 894 337 571,90

Opcja na interfejs:
1 845 000,00
7.Konsorcjum firm:
– STRABAG sp. z o.o. (lider)
– Ed. Züblin AG (partner)
Całkowita cena:
2 373 018 385,99

Zakres podstawowy:
2 371 123 755,49

Opcja na interfejs:
1 894 630,50

Podobnie, jak w przetargu na prace na linii kolejowej nr 622 w gronie oferentów znalazło się wiele zagranicznych podmiotów m.in. z Turcji, Słowacji, Ukrainy, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Najkorzystniejszą kosztowo propozycję przedstawiło konsorcjum w składzie MIRBUD SA (lider), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego TRANSKOL oraz ZRZESZENIE BUDOWLANE INTERBUDMONTAŻ (1,55 mld zł brutto za zakres podstawowy). Mieści się ona w budżecie zaplanowanym przez krajowego zarządcę infrastruktury. W kolejnym etapie PLK oceni złożone oferty pod kątem zgodności z wymaganiami formalno-prawnymi.

Zakres inwestycji PLK

Inwestycja obejmuje rozbiórkę, modernizację i budowę infrastruktury na linii kolejowej nr 104 między Tymbarkiem a Limanową wraz z fragmentem nowej linii nr 622 (Podłęże R401 – Tymbark). Zakres prac przewiduje wykonanie nawierzchni i podtorza, obiektów inżynieryjnych wraz z tunelem kolejowym, a także kompletnej infrastruktury elektroenergetycznej oraz systemów sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Realizacja kontraktu ma potrwać 44 miesiące od momentu zawarcia umowy. Wykonawca będzie również odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemów strukturalnych oraz zapewnienie usług gwarancyjnych dla systemów SRK.

Przetarg stanowi część większego przedsięwzięcia pn. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II.

Autor: Damian Malesza

Zobacz również:

6 ofert w przetargu PLK na budowę linii kolejowej nr 622 – wszystkie przekraczają 3 mld zł
PLK zamyka sierpień z ogłoszonymi przetargami za 20 mld zł
Idź do oryginalnego materiału