Bank Santander został sprzedany. Wiadomo już, co czeka polskich klientów

5 godzin temu
Zapadła decyzja o sprzedaży banku Santander w Polsce. Nowym właścicielem została austriacka grupa Erste. Rebranding może się rozpocząć w 2026 roku. Sprawdzamy, co ta zmiana oznacza dla polskich klientów.


Informację o przejęciu ogłoszono w poniedziałek, 5 maja. Wielu klientów Santandera może się zastanawiać, jakie konsekwencje niesie za sobą ta transakcja i czy i jak wpłynie na ich sprawy. Jak zapewnia rzeczniczka banku Monika Nowakowska klienci mogą być spokojni, nie przewiduje się zmian w zakresie oferowanych usług, strategii ani priorytetów banku.

Z pewnością dojdzie do zmiany nazwy bank, by nowa lepiej odzwierciedlała przynależność do grupy Erste. Wraz z tym najprawdopodobniej rozpocznie się proces rebrandingu placówek i bankomatów, co może wiązać się z dużymi kosztami.

Bank Santander. Co to oznacza dla kientów?


Dla klientów jednak najważniejsze jest to, czy cokolwiek zmieni się w ich codziennym korzystaniu z usług banku. Odpowiedź brzmi: nie. Wszystkie umowy pozostaną w mocy, a klienci nie będą musieli podejmować żadnych działań.

Nadal będą mogli korzystać ze swoich kont, kart, oszczędności i kredytów na dotychczasowych warunkach. Z czasem bank wymieni także karty płatnicze na nowe z logo Erste. Istnieje możliwość, iż dojdzie do zmiany oferty banku. Mowa o nowych typach kont, lokat czy rozwiązań w bankowości internetowej.

Dla osób posiadających kredyty we frankach nie zmieni się nic. Umowy pozostają ważne, spory są przez cały czas aktualne, a odpowiedzialność za zobowiązania przechodzi na nowego właściciela.

Grupa Erste oferuje aplikację mobilną George. Zatem są spore szanse, iż będzie ona również dostępna na polskim rynku i zastąpi tę dotychczasową banku Santander. Niewykluczone, iż Erste wprowadzi także nowe, innowacyjne funkcje w ramach bankowości cyfrowej.

Idź do oryginalnego materiału